Ik slinger deze post toch maar weer omhoog, de machine blijft mijn aandacht vragen .
Dacht het probleem gevonden te hebben maar klant blijft problemen houden en de melding lekschalen legen, machine weer terug op mijn werkbank en dan gewoon werken. Ondertussen krijg ik nog een zelfde machine aangeboden met dezelfde klacht, ook deze werkt zonder probleem in eerste instantie.
Eerste twee weken geen fout er in kunnen krijgen maar van een op andere dag heeft de tweede machine consequent het probleem, capacitieve sensor los koppelen laat melding verdwijnen, nieuwe sensor er in en probleem opgelost!
Tweede machine ook nieuwe sensor in gezet en lijkt nu stabiel te blijven.
Sensoren kosten gek genoeg maar een paar euro, was het inderdaad zo eenvoudig???
Tweede machine is terug naar de eigenaar, draait een weekend en ze besloten hem te ontkalken. Dan gaat het ontkalken niet zoals het hoort en ze halen de stroom er af, machine start dan op met ''speciaal spoelen''
waarschijnlijk om te voorkomen dat er zuur in de machine blijft. Machine geeft aan dat het reservoir moet worden gespoeld en gevuld en deur gesloten. En dan.. gebeurd er helemaal niets meer. Er is geen beweging meer in te krijgen.
Knoppen geven een piepje als je er op drukt en de verlichting staat aan met de zelfde melding op het LCD. kan hem wel in service mode krijgen en zie dat schakelaars en sensoren goed functioneren.
Ik weet het zo goed omdat ik met de andere machine in mijn werkplaats expres hetzelfde heb gedaan . Ondertussen een behoorlijke mailwisseling met BSH maar eindigt met het advies een technicus van hun te laten komen om hem opnieuw te flashen kosten €100 als er verder niets defect is. Dan toch beter een Miele hebben, daarvan is het vrij eenvoudig om een routine te resetten.
Weten jullie nog raad iemand met de tools om die bak te resetten of te flashen?