Verlichting vriescel <-40°C

Beste allen,

Bij een klant heb ik een tijdje geleden led armaturen in een vriescel geplaatst naast de verdamper. Het betreft een flinke jongen van 2,5x1x1 meter welke een vriescel met ~500 pallets tot -38°C koelt, de verdamper staat in een hokje met een meter ruimte rondom. Omdat er regelmatig ijs weggehakt moet worden wat overal aan groeit, wilden ze er permanente verlichting hebben.
Omdat er toendertijd (6 maanden geleden) haast mee was heb ik niet goed naar de specs van de armaturen gekeken, deze konden maar tot -30 en dat bleek deze week want ze waren aan het knipperen en gloeien.

Nu ben ik op zoek naar een passende oplossing, maar ik heb weinig ervaring met deze extreme temperaturen. Waar ze aan moeten voldoen: IP67 (er komt bij het dooien veel water vrij, bij indringing vriest het kapot), IK08 (het ijs wordt weggehakt) en ze moeten tegen -50°C kunnen (uitblaas van de verdamper).

Als iemand tips heeft over de plaatsing etc zijn die zeer welkom!

Wat voor vermogen zat er vroeger in de armatuur?
Bij de ledlampen kan je wat verwarmingsweerstanden plaatsen om de temperatuur boven de -300C te houden. Zorg voor zoveel mogelijk thermische isolatie van de gebruikte armaturen. Spaart koelvermogen.
Misschien kan je beter een peertje met een lang touwtje aan het plafond monteren. Die raakt dan niet totaal ingevroren in het ijs. Gloeilampje doet het in ieder geval bij -380C. En je hoeft hem niet aan te zetten als er niemand is. Spaart energie.

Op 24 januari 2021 23:00:10 schreef ohm pi:
Wat voor vermogen zat er vroeger in de armatuur?
Bij de ledlampen kan je wat verwarmingsweerstanden plaatsen om de temperatuur boven de -300C te houden. Zorg voor zoveel mogelijk thermische isolatie van de gebruikte armaturen. Spaart koelvermogen.

Hiervoor zaten er twee 2x58w tl armaturen in welke half opengebarsten onder het ijs vandaan kwamen, levensgevaarlijk. Nu is het Led geïntegreerd 22W dacht ik.