Hoorapparaat knoopcel 312

Beste forumleden.

Ik vraag even jullie advies/mening over een hoorapparaat knoopcel nr 312 deze cel gaat bij mij ± 4 dagen mee, is het verantwoord om een Alkaline cel van 1,5 volt te plaatsen.
De 312 cel geeft aan 1,45 volt.
Ik verneem het graag van jullie.
Groet..

fred101

Golden Member

Een tip van Panasonic, geen antwoord op je vraag maar misschien bruikbaar om er langer mee te doen.

Tip
A ZINC AIR battery that has not been used yet, has a sticker on the backside for closing off the battery. Until the sticker is removed, the battery will not be activated. When you remove the sticker, air can flow into the battery, which will activate the battery. Before closing the battery compartment of the hearing aid, wait at least 30 seconds up to 1 minute to let the battery breath. When you do this, the lifetime of the battery can be prolonged extensively.

Verder geen idee waarom ze zo'n ding speciaal voor hoortoestellen maken. Misschien trekt zo'n ding te veel stroom voor een ander type knoopcel.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
maartenbakker

Golden Member

4 dagen voor een hoortoestel klinkt me niet onredelijk. Je zou eventueel kunnen proberen om als je hem 's nachts aflegt de cel weer dicht te plakken.

Ik verwacht dat alkaline geen hogere capaciteit heeft. Alleen wel een lagere zelfontlading als het toestel uit staat.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 26 januari 2021 17:39:35 (29%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb sinds kort hoorapparaten en ik houd ook bij wanneer ik ze vervang. Gaan bij mij 5 dagen mee. Zal de Panasonic tip eens toepassen, kijken of dat verschil maakt. Nooit gesnapt waarom dat irritante stickertje er op zit, maar nu weet ik het.

Op 26 januari 2021 17:30:55 schreef fred101:
Een tip van Panasonic, geen antwoord op je vraag maar misschien bruikbaar om er langer mee te doen.

Verder geen idee waarom ze zo'n ding speciaal voor hoortoestellen maken.

heel veel energie per volumedeel.
kwasi constante ontlaadspanning.
economisch (in aankoop)
ecologisch (vergeleken met andere batterijtypes)
heel lang houdbaar, zolang je de sticker laat zitten.
nadeel: eens geopend, beperkt houdbaar. enkel nuttig in verbruikers die altijd aanstaan.

Beste forumleden...

Waarom ik deze vraag stelde n.l mijn vorige hoortoestel gebruikte cel nr 13 en ging 12 tot 14 dagen mee het nieuwe toestel wordt bedient via mijn iPhone en heeft ook dan altijd bluetooth aan staan.

Bedankt aan alle voor het meedenken, gewoon de Zink cellen gebruiken.

Topic sluiten.

fred101

Golden Member

Op 27 januari 2021 09:11:42 schreef jabado:

Topic sluiten.

Dat doen ze hier alleen als je je heel erg misdraagt ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
mvdk

Golden Member

https://www.youtube.com/watch?v=pjmTeOIhGR4

Ja, kon t even niet laten. Toen was er ook al iets met batterijtjes.
12 fietsbatterijen.

De techniek is toch vooruit gegaan... :)

Arco

Special Member

Tja,

Alles met wifi of bluetooth gebruikt nu eenmaal veel stroom...
Oudere gebruikten helemaal geen stroom maar waren wat onhandig... ;)
(deze schijnt in de oorlog echt gebruikt te zijn om naar vijandelijk vliegtuiggeluid te luisteren...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Frederick E. Terman

Honourable Member

In Engeland heb je zelfs hele parabool-constructies.

Het werkte op zich wel, maar tegenwoordig vliegen een hoop dingen sneller dan 1200 km/u, zodat ze eerder bij je zijn dan hun geluid. Misselijke streek, overigens. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
TinusTech

Golden Member

En wat dacht je dan van deze spectaculaire acoustic locators