Een simpel systeem zou zijn een 27mhz zendertje van 10 of 100mW ofzo. Denk formaat 'radiografische afstandsbediening'.
Je kan ook voor een ouderwets 0,5w 22 kanaals 'bakkie' gaan.
Zelfbouwen kan ook want niemand maalt om wat je doet op 27mc, maar het mag niet.
Zelf heb ik ooit een Conrad CV40 portofoon gehad, en die lijkt me redelijk ideaal. Bereik is beperkt tot 1km ofzo (minder met ingeschoven antenne), zit een microfooningang op zodat je zelf gewoon een headset kan dragen.
Op 27mhz is het tamelijk simpel om *goedkoop* een stapeltje mini-ontvangers te maken, zeker als je voor AM gaat. In het bos is er weinig storing, en mijn ervaring is dat een smartphone ook niet echt veel hinder geeft op een AM ontvanger.
Voor een tientje aan onderdelen per ontvanger ben je klaar. Voor FM kan het iets ingewikkelder worden, maar er is vast wel een geschikt FM demodulator-IC te vinden.
Ik zou zelf aanbieden om 20/40 ontvangerprintjes te maken - maar ik heb me nog niet aangeleerd printplaten te ontwerpen dus dan schiet het weinig op.
Als je het niet zelf kan bouwen, dan zul je iemand moeten vinden die kleinschalige productie of prototypes doet. Ik gok dat er wel ergens een arme student is die dit voor je kan doen.