Miele WKB120 hoe vermogensmodule gemakkelijk te verwijderen??

En was de was droog? De w935 had 1600tr.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Oei, volgens google niet. De w935 is zekers 1600
https://www.dewitgoedtopper.nl/miele-w933-wasmachine-1600t-5kg

[Bericht gewijzigd door EricN op maandag 18 januari 2021 18:42:00 (40%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Hier nog een W934 staan ter reparatie, verwarmingselement, schokdempers.
Zit een elektronisch printje in voor niveaumeting en lampje aan de deur.
Nog met gewone trommel en service vriendelijk.

Die W431 met blauwe email kuip? Roestgevoelig aan in en uitlaat van de kuip.

Op 17 januari 2021 16:40:44 schreef EricN:
[...]

Perplex omdat?

De W1 machientjes worden hier nogal stevig bekritiseerd. Meestal zijn de kritieken hier nogal redelijk in lijn met wat ik er zelf ook van denk en wat de ervaringen van mijn collega's zijn. Die van de W1 waren effe anders ;)

En ja inderdaad, vroeger, in de jaren '90 waren ze effectief ook beter dat geef ik toe. Dingen zoals de honingraatkuip en TwinDos was toen ook nog niet uitgevonden.
Slangetjes van twindos die spontaan lossen komt nu niet vaak voor, toch? In die 6 jaar en duizenden machines later slechts 2x geweten. Bij een splinternieuw apparaat telkens.

Bij de klant maak ik vaak het volgend vergelijk:
Pak de vaatwassers uit de G5 serie begin nineties. G592 & co. De kwaliteit is voor niemand hier onbekend. Kostte omgerekend een 1000€ toen. In se hetzelfde binnenwerk werd gebruikt bij de professional vaatwassers tot een jaar of 7 (?) terug. De laatste die wij geplaatst hebben was een 6000€.
De iets dikkere wieltjes, andere circulatiepomp en ander programma gaan niet de 5000€ extra kosten he.
Laat ik nu grof doen en zeggen dat precies hetzelfde toestel met de kwaliteit van begin 90 in huishoudmodel nu 4000€ kost. Aan wie krijg je nog zoiets verkocht?
Jammer genoeg wringt daar steeds het schoentje...

Voor het budget van zo'n W934 heb je vandaag al een tamelijk goed uitgeruste W1 met TwinDos. Alles is duurder geworden, klopt dus iets niet...

Ik begrijp je redenering maar mijn reactie was vooral op het werk dat we hieraan hebben. Moeilijk om aan te werken. Elk probleem kost tonnen geld en tijd. Het ficher price niveau is zodanig dat ze bij ficherprice in de lach schieten of mss zelfs verlegen worden. En wat betreft de lekkende zeep zijn ze hier allen net buiten de 2 jaar en de kabels en bodemplaat opgerot. Gisteren weer 1tje met een kapot glas. De trommel tegen het glas geslagen blijkbaar. Benieuwd of het glasje apart is of het een ganse deur wordt. Zat gewone was in. Helaas ....geen fan. Wat het duurder worden betreft ben ik het eens een w400 koste ook 1000€ In de jaren 70-80 dus aan kwaliteit moet er ingeboet zijn want er zit meer in dan vroeger van technologie waardoor we komen op mijn punt: bagger.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Machines zijn zeker niet duurder geworden, alleen erg kwetsbaar geworden..

@Fabrice: Yep de 431 heeft blauw emaille kuip

@ EricN; Glas is veel dunner,dus een foute klap tijdens centrifugeren en pats!! Werd een nieuwe deur... En een set schokbrekers...

Er zijn bepaalde modellen geweest van de W1 serie die door slechte software slechte centrifugeerprofielen hadden.
Dat had ik met mijn WMV960 ook. Soms wou ie gewoon niet zwieren, soms vertrekt hij met een gigantische klap. Dat heeft software opgelost.
Ooit ook eentje gehad die op die manier een glas gekost heeft. Was dan nog van z'n sokkel gesprongen ook.
Klant heeft het zien gebeuren, daarom ken ik de volgorde.
En tsja, das een nieuwe geworden.

.

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 13 april 2021 21:13:07 (100%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Moet een serieuze klap geweest zijn dat het glas breekt.
287 euro voor 1 deurglas of complete deur?
Garantie voor de klant?

[Bericht gewijzigd door fabrice op woensdag 20 januari 2021 19:01:35 (20%)

Welkom met Miele!! Gewoonweg 1/3 van de prijs van een nieuwe machine... Gezien de strepen is het zeker niet de eerste keer.. Zou toch de schokbrekers vervangen en IDD software updeet

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 20 januari 2021 22:29:24 (44%)

Heeft iemand zo'n sloper staan??

Miele... Er is geen betere... 8)7

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

@smd klinkt alsof je naar iets specifieks op zoek bent?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Klopt, de waterslot/ hevel aan afvoer slang en de hevel van de zeepbak... Wil de 2de gekregen machine uitproberen na schoonmaak maar deze onderdelen zijn weg of zodanig stuk

[Bericht gewijzigd door smd op maandag 25 januari 2021 19:00:54 (41%)

Kun je specifieker zijn? Een "for dummies" tekeningetje ;-) . Hevel is hier niet echt een veel gebruikt woord. Type toestel? Tnr? Hier ligt wel wat op een berg dus daar moet ik wat in graven. Ik weet ook niet of het bij alle modellen W1 hetzelfde is wat je zoekt.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

T nr heb ik niet vande zeepbak heveltje , die mist.wel Tnr van afvoer hevel

Heb je de etd? Anders stuur je het model en dan bezorg ik de exploded dan kun je het inkijken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Inmiddels al weer eentje gesloopt en als donor voor deze gebruikt...( Trommelkruis was stuk bij deze..)de WKB130 is gesneuveld vandaag...heb alle onderdelen nu..Thanks Erik!

Nee, andere,teleurstellende kwaliteit... Kuipen en trommels zijn groter. PS: de schokbrekers zijn IDD een drama zoals EricN zei. Ik zou de kunststof deel vervangen en de stalen deel laten zitten,spanbussen krijg je er haast niet uit..

Schokdempers niet meer met bout en moer vastgezet?

Trommelzijde ja, behuizingszijde nee, met persbus...

Toch die machine eens verder gesloopt en EricN, de schokbrekers zijn gemakkelijk te verwijderen door moer onder de machine los te nemen.

Kruis er uitgehaald en bleek een gebroken trekbout te wezen, dus nu een reserve kruis!!! Formaat oude en nieuwe kruizen lijken hetzelfde alleen asdikte is aanzienlijk dikker!!

Door dit gesloop enorm wijzer geworden van de "moderne" bouw!!

Oei, had ik ergens vermeld dat de dempers moeilijk te verwijderen zijn?
Ja die lange bouten. Een epidemie. Blijkbaar een reeks met problemen qua aanspanning in de montage. Je mag em houden. Al rommel van dat genoeg ondertussen. Hahaha.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?