ontplofte fietstrainer

De onderste lijkt me iets verbogen, genoeg om opzij te buigen bij aandrukken.
Of is dat optisch bedrog?

EDIT: Ik zie net jouw tekst staan dat je nog verbinding kunt maken via de app. Het viel me niet eerder op, was een beetje ongelukkig ge-quote.
Dan zal de controller nog wel werken. Ik verwacht dat de selftest niet wordt afgemaakt door een foutsituatie.

reading can seriously damage your ignorance

Op 1 februari 2021 16:14:32 schreef hennep:

De onderste lijkt me iets verbogen, genoeg om opzij te buigen bij aandrukken.
Of is dat optisch bedrog?

Heel scherp gezien!! had ik niet meer aangedacht. De eerste keer dat ik hem openmaakte is er idd een pin scheef gegaan. Toen kreeg ik de print ook niet goed op zijn plaats om hem weer vast te schroenven. Dat heb ik gecorrigeerd en de keren erna goed opgelet.[/quote]

EDIT: Ik zie net jouw tekst staan dat je nog verbinding kunt maken via de app. Het viel me niet eerder op, was een beetje ongelukkig ge-quote.
Dan zal de controller nog wel werken. Ik verwacht dat de selftest niet wordt afgemaakt door een foutsituatie.

vraag is nog steeds waarom, gaat er iets mis aan de kant van de elco's(en heb ik daar te iets beschadigd op een slordige manier en is er een kleine sluiting of is er elders iets nog iets gesneuveld? Ik kan me moeilijk voorstellen dat bij het desolderen er zo makkelijk iets kapot is gegaan.Solderen zelf was zo gepiept. Zeker niet langer gewarmt dan nodig. Er werd eerder gevraagd of ik wel anti-statisch werk. Ik weet dat het moet, maar heb dat nooit gedaan. Ik haal mijn Pc uit elkaar zonder nadenken ,haal het MB er uit of stopte er een andere kaart in , en nooit problemen gehad. Misschien geluk gehad.... Maar anderzijds,het kan echt wel iets hebben.

fred101

Golden Member

Statische lading molt in 1x je onderdeel want je praat al snel over 5 tot 15 kV. Maar de kans dat het gebeurd is niet groot. Aan de andere kant, zo'n probleem wat je nu hebt kan er door veroorzaakt worden. Zoiets molt dan bv iets in het ingang/uitgang circuit binnen in een IC waardoor er rare verkrachte data is of dat een lijn niet meer hoog wordt. Of niet hoog genoeg.

Ik denk niet dat het probleem bij die eclcos zit, dat kan worden gemeten maar niet door iemand zonder kennis en apparatuur. Zeker niet gezien de spanningen.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat bij het desolderen er zo makkelijk iets kapot is gegaan

En waarom niet ? Vraag je maar eens af waarom de meeste mensen niet aan een reparatie beginnen als er, zoals men dat noemt, al in gespit is....

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

En waarom niet ? Vraag je maar eens af waarom de meeste mensen niet aan een reparatie beginnen als er, zoals men dat noemt, al in gespit is....

Als je een pcb met een heel onderhuids brand-spoor waar een gat in zit kunt herstellen , denk ik dat mijn probleem peanuts is :)

Shiptronic

Overleden

Vraag is, hoeveel mogen die pinda's kosten?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 2 februari 2021 01:12:58 schreef Shiptronic:
Vraag is, hoeveel mogen die pinda's kosten?

Het lijken me geen heel ingewikkelde printplaten. De controller lijkt te werken. Het is dus mogelijk iets met het deel wat voor het "tegengas" zorgt, het deel wat de remmotor aanstuurt. Iemand die dit voor de hobby doet en de nodige kennis/ervaring en apparatuur kan het probleem hopelijk in 2 uurtjes vinden. Dan vind ik 75,= een nette beloning voor 2 uurtje's hobbyen.