Amerikaanse wasdroger aansluiten op 230V

Op 28 januari 2021 16:56:15 schreef EricN:
Ik zou dit een sproberen. Fire ahead...

Helaas blijft met de bekende FE fout terugkomen.
Vandaag de trafo opgehaald, wordt vervolgd...

FE lijkt mij Frequency Error...

Op 1 februari 2021 18:43:52 schreef smd:
FE lijkt mij Frequency Error...

Ik had die error zelf nog niet gegoogeld, maar ik vrees dat je gelijk hebt.
Die trafo net klaar voor een test :-(.

Niet zo snel in paniek.
Ik lees het volgende op het GBI:

FE

The FE code indicates a problem with the power source. Loose or incorrect wiring probably exists where the dryer connects to the power cord, or the power cord is the wrong type. If the dryer is hard-wired, it is possibly improperly wired. These kinds of repairs are dangerous for a novice, so contact an electrician or repair center.

Het woord "frequency" komt er niet in voor. Maar met een beetje pech is dat ding zo slim dat hij 50Hz ziet ipv 60Hz en daarop een FE foutmelding geeft.

Andere site geeft voor FE Fan Error

Of deze geeft:

Samsung Dryer Error Code = FE
Error Condition = Power supply out of range (frequency)
Check and or Repair = If the dryer is getting the power it requires then replace the electronic control board.
Parts For Replacement = Electronic Control Board

Dan ben je uitgespeeld.

De trafo aangesloten prachtig twee keer 120V met aarde in het midden. Helaas geeft direct de FE fout :'( .

Misschien kan je iets met een frequentieregelaar, maar daar heb ik geen verstand van.

Op 2 februari 2021 18:32:30 schreef ohm pi:
Misschien kan je iets met een frequentieregelaar, maar daar heb ik geen verstand van.

Wordt een beetje dure oplossing vrees ik, er is een model voor Europa misschien dat de aansturing daarvan te gebruiken is maar gast wel erg ver.
Ik heb geadviseerd hem aan te bieden op een forum voor emigranten. Ik ben er klaar mee!

Toch nog erg optimistisch geweest Flevotronica, had na 5 min al geadviseerd om te stoppen...tegenwoordig word alle electronica frequentie gecontroleerd,AEG heeft er al veel fouten mee.. EF0 error

Op 28 januari 2021 19:41:39 schreef testman:
als je pech hebt valt de elektronica over de 50Hz ipv de verwachte 60Hz.

Dit is de eerste melding over frequentiefout. Het topic loopt dan al een paar dagen.
En niet geschoten is altijd mis.

Frequentieomvormer voor motor en besturing en verwarming op 50hz, ben je maar een klein omvormertje nodig.

Indien goedkoop uit te halen kan je nog eventueel gaan voor een true online ups en deze instellen op 60Hz :+
Ik heb zelf een MGE pulsar M2200 voor 60Hz apparatuur
De frequentie omzetting werkt ook zonder accu's.

Maar inderdaad ik zou deze fijn proberen te verkopen aan mensen wat gaan emigreren.

Geld voor UPS beter voor andere droger uitgeven, dit word niets...

Ik denk dat de droger al onderweg naar Amerika is.