"wattage per kanaal"

Hallo

Laatst heb ik een subwoofer in mijn auto geinstalleerd.
De versterker (JBL, A6002) levert een totaal wattage van 280W(piek), dit is een 2 kanaals versterker (output=2x 60W @4ohm).
De subwoofer (pioneer ) zelf heeft een nominaal vermogen van 350W.
Qua vermogenverdeling is dit dus in orde.

Graag wou ik een nieuwe radio kopen. Als ik dit opzoek kom ik bij gegevens voor subwoofer aansluiting (tulp,achterkant radio) uit bij bv. "totaal wattage": 45W. Waar slaat dit totaal wattage op neer? Als uitgang van de versterker? Hier ben ik namelijk nog niet helemaal uit.
Kunnen jullie mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Audio signaal is bedoeld voor audio signaal naar andere ingangen van audio apparatuur.

Je sluit toch ook geen luidsprekers aan aan de uitgang van je CD speler thuis?

Het "wattage" is een aansluiting om je speaker in je deuren mee te sturen.

Een extra subwoofer is een andere tak van sport dat niet zo even is uit te leggen in een paar worden.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Neem deze getallen niet ernstig serieus.

Een radio is vaak 4x 22W. Daarop kan je een versterker aansluiten van 6 miljoen Watt als je wil. Of die versterker die je noemt.

De 4x 22Watt blijft dan over voor je andere speakers. Je kan daar wat bass wegdraaien omdat de Sub dat overneemt.

De tulp uitgang van de radio stuurt op volumestand maximaal meestal 4V uit, oudere of eenvoudigere autoradio's 2V.
De versterker stel je af met de gain of level knop op 4V (of 2V) zodat ie niet overstuurt wordt door de radio.

Het uitgangsvermogen van de speakeruitgangen van de radio is per kanaal 45W (in werkelijkheid lager), maar dat heeft verder niets te maken met de tulpuitgangen.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Hallo

Bedankt voor jullie feedback allemaal.
Om mijn vraag iets concreter te stellen zoals eerder vermeld;

Het "wattage per kanaal" slaat dus neer op het wattage van de boxen in de deur van je auto(de standaard geluidsinstallatie). En niet op de ingang van de versterker zoals ik dacht.

Alvast bedankt!

Zo aan het lijstje zien is het een Chinees, want aantal kanalen = 20 ?? Daar klopt allemaal niet zoveel van.
Wattage per kanaal is inderdaad het vermogen van radio naar je speakers.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Bedankt 12V Hifi, het aantal kanalen komt neer op de radiozenders die je in het geheugen kan plaatsen.

Er staat ook " aantal lijnuitgangen = 20 "

Net zoals tussen een ouderwetse CD-speler thuis en een aparte versterker die via de "lijnuitgang" van de CD speler en de "lijningang" van de versterker zijn verbonden, zijn lijnuitgangen gemaakt om een verbinding te maken tussen een bron en een versterker.

Er zijn wel DSP-processoren, ook voor in de auto, met 10 of meer lijn-uitgangen, maar dit lijkt me eerder een Chinees vertaalfoutje...

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Neenee, dat werd toch gemeld? 20 is het aantal frekwenties dat kan opgeslagen worden. De omschrijving had duidelijker gekund, ja, dat wel.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Je hebt het over dit ding, of niet :P

Edit: en als je dan Chinese meuk wil, bespaar dan ook echt een paar euro...

Edit2: Grrr, verkeerde edit knopje...

[Bericht gewijzigd door Mrtn1988 op vrijdag 5 februari 2021 16:57:55 (32%)

-

[Bericht gewijzigd door Mrtn1988 op vrijdag 5 februari 2021 16:57:39 (100%)

Op 5 februari 2021 16:39:57 schreef big_fat_mama:
Neenee, dat werd toch gemeld? 20 is het aantal frekwenties dat kan opgeslagen worden. De omschrijving had duidelijker gekund, ja, dat wel.

Weet ik, ik reageer even op de 20 lijn-uitgangen met een knipoog zonder quote.

Op 5 februari 2021 16:53:22 schreef Mrtn1988:
Je hebt het over dit ding, of niet :P

Edit: en als je dan Chinese meuk wil, bespaar dan ook echt een paar euro...

Edit2: Grrr, verkeerde edit knopje...

@Mrtn1988 ja dat klopt, die radio is het. :)

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

met een knipoog zonder quote

Huh. De cursus "tussen-de-lijnen-lezen-voor-gevorderden" heb ik niet meegedaan ;)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord