Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

Het is weer zover: de Aldi heeft vanaf a.s. zaterdag twee verschillende modellen opbergkastjes in de aanbieding.
https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/vanaf-zaterdag-06-02/opbergsyste…

Don't Panic!

Op 29 januari 2021 23:15:40 schreef Nisei:
[...]
Ik zou niet weten waarom dat slecht zou zijn.
JIJ bepaalt wat je er op zet. Zet je er niks op dan komen ze ook niks over je te weten.

Dat is helaas compleet onwaar. Eens je FB gebruikt, dan wordt via advertenties, pixels, en andere volg-technieken een onzichtbaar profiel van jou aangemaakt.
Dat komt doordat heel veel bedrijven samenwerken met FB voor data en advertenties. Ga je naar de website van Datona (van gereedschap)? Dan kun je op je vingers natellen dat je niet veel later, op Facebook advertenties van die tent krijgt.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
maartenbakker

Golden Member

Ook als je geen FB gebruikt, verzamelen ze die data.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 4 februari 2021 17:17:36 schreef Ledlover:
Ga je naar de website van Datona (van gereedschap)? Dan kun je op je vingers natellen dat je niet veel later, op Facebook advertenties van die tent krijgt.

Ik heb nog nooit advertenties op facebook gehad van dingen die ik kort daarvoor gezocht had. (ik kom nooit op Facebook. Ik heb een adblocker op de meeste werkstations)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RAAF12

Golden Member

Ik ben geen FB gebruiker, er is een CO link hier: https://www.facebook.com/circuitsonline/

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 4 februari 2021 19:33:38 (19%)

Op 4 februari 2021 17:44:51 schreef Sine:
Is dat ook al een interessante aanbieding?

Kwartje is kennelijk in één van de aldi-bakjes blijven hangen. :P

Don't Panic!

Iemand nog op zoek naar een pittig dummyload? BVA bemiddelt in het nodige NS-spul, inclusief wat NS-'weerstandjes' ;)

https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/54098/16494027?pid=0

[Bericht gewijzigd door weardguy op donderdag 11 februari 2021 22:17:43 (23%)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
High met Henk

Special Member

Ze hebben ook ramen, deuren en stoelbekleding.

Lijkt me echt iets voor hooligans of relschoppers.

Agent: je bent gearresteerd voor het vernielen van een treinstel.

Arrestant: ja, maar ik heb deze trein wel bewust uitgekozen: ik heb alle reparatie delen al liggen. Nu nog paar daagjes werk..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Henk H.

Golden Member

Ik dacht aan een thuishooligan. Eerst een mooie opstelling in elkaar klussenn (zo hufterproof als je wilt) en dan coronaproof weer afbreken. In je eentje of met 1 medehooligan, natuurlijk. Met z'n 2en wel met mondkapje natuurlijk.

[Bericht gewijzigd door Henk H. op donderdag 11 februari 2021 23:41:08 (10%)

lijken me delen van treinen die eruit zijn intussen, de hondekop, dubbeldekkers, oude 16xx reeks locs enz. besturing zit erbij, machinist stoelen wordt wel op geboden, ook de conducteur deur bediening, terwijl er geen sleutels bijzitten :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 11 februari 2021 23:49:18 schreef testman:
... de hondekop ...

Er staat er nog eentje hier op het emplacement, recht voor het perron geparkeerd zodat je hem goed kunt zien. Nog steeds in orgineel groen en misschien wel de mooiste trein van na WOII op de blauwe engel na. :D

Don't Panic!

Misschien een beetje misplaatst maar het heeft me toch ruim 8% bespaard...

Korte versie: in B besteld en in NL laten leveren.

Langere versie:

Ik was op zoek naar een vriezer. Op één na goedkoopste (830€) aanbieder was aanbieder X. De goedkoopste (805€) was BOL.COM (soort Nederlandse Amazon, neem aan dat die in B ook bekend is). Wat bleek: BOL.COM leverde niet zelf maar aanbieder X zat er achter.

No brainer dus, bestellen via BOL, nog betere retourvoorwaarden ook (als in gratis retourneren mocht dat nodig zijn). Dus dag later knoop doorgehakt en naar BOL gesurft, bleek hij weer duurder (820€, zelfde aanbieder).

Na lang zoeken (o.a. naar identieke Bosch ipv Siemens en naar versies met deukjes) bij Google de "shopping" knop ingedrukt en zo kwam ik weer bij aanbieder X terecht maar nu voor 765€ 8)7
Dus vrolijk gaan bestellen en bij adres gegevens voor de gratis levering moest ik "België" veranderen in "Nederland". Als ik dit bij Amazon doe (heb een Duits leveradres (vriend) en een Nederlands leveradres (thuis)), wordt meteen de (fiks hogere) Nederlandse BTW doorberekend. Maar hier gebeurde dat niet en had ik inmiddels door dat ik op de Belgische site van aanbieder X terecht was gekomen. Maar ik kon gewoon de koop voltooien voor 765€ en het werd netjes de volgende dag geleverd (volgens mij gewoon vanuit Nederlands 'warehouse').

Wat is de Belgische BTW? Die kan toch niet alleen verantwoordelijk zijn voor dit verschil?

Ben een beetje paranoïde dat ze alsnog voor het verschilbedrag achter me aan komen >:) dus hier een link naar aanbieder X zonder hem/haar expliciet te noemen...

Nog een tweede geintje CO waardig: wordt geleverd met twee energielabels. Een A+++ (heb de zuinigste uitgezocht die ik kon vinden die bovendien genoeg 'koude buffer' heeft om in de toekomst alleen overdag (zonnepanelen) aan te zetten.
Maar ook een D label.
Nu snap ik dat ze de energielabels moeten herwaarderen en dat er nu niets zuinigers is, maar ik voelde me toch een beetje bekocht toen ik dat label zag ;)

[Bericht gewijzigd door r-p op vrijdag 12 februari 2021 13:30:29 (11%)

flash2b

Special Member

Succes met je bestelling van Amazon. Mijn ervaring (en vele anderen, zoek maar) is niet best. Meestal wordt er niks geleverd.

Hun business model is om altijd de goedkoopste te zijn (check maar op tweakers), zodat je niet bij de concurrent koopt. Het product voor die goedkoopste prijs leveren komt op de tweede plaats maar zo hebben ze iig de concurrent geen order gegeven.

[Bericht gewijzigd door flash2b op vrijdag 12 februari 2021 13:40:49 (50%)

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.

Op 12 februari 2021 13:27:56 schreef flash2b:
Succes met je bestelling van Amazon. Mijn ervaring (en vele anderen, zoek maar) is niet best. Meestal wordt er niks geleverd.

Is niet bij Amazon besteld. Ik heb eigenlijk prima ervaringen met Amazon waarbij de mooiste nog was dat ik twee harddisks had besteld en naar vriend in Duitsland had laten sturen (180€/stuk in D en 189€/stuk in NL). Ëén of twee weken later kreeg ik een mailtje dat ze dit gewoonlijk niet deden maar dat ze de HD's nog goedkoper hadden ingekocht en kreeg ik 5,25€ per harddisk teruggestort. (Dus 175€/HD. Nu kosten ze 229 in Nederland...)

Ik heb wel mega goedkoop een keer iets besteld maar dat was zo slecht verpakt dat er stukken waren afgebroken (externe leverancier). Tweede product precies hetzelfde. En toen waren ze niet meer leverbaar. Was zo goedkoop dat ik achteraf gezien graag de eerste zou hebben gehouden (ruitenwissermotor Volvo voor 40euro of zo, Volvo rekent bijna het tienvoudige)

[Bericht gewijzigd door r-p op vrijdag 12 februari 2021 13:39:21 (19%)

flash2b

Special Member

Op 12 februari 2021 13:36:36 schreef r-p:
[...]

Is niet bij Amazon besteld.

Gelukkig maar. Je had mijn bestelde afvalbak moeten zien, het leek of er mee gevoetbald was. Aan de adres plakkers kon je zien dat hij al een keer was verstuurd hij was 2x in NL geweest, 1x in FR en 1x in ES. Hij werd "nieuw" verstuurd vanuit DE..... gelukkig kreeg ik mijn geld terug.

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
bprosman

Golden Member

Succes met je bestelling van Amazon. Mijn ervaring (en vele anderen, zoek maar) is niet best. Meestal wordt er niks geleverd

Mijn ervaringen zijn toch anders, ik bestel regelmatig omdat ik vanwege Amazon Prime gratis verzending heb, komt allemaal prima aan.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

Hier idem, inmiddels ook wat bestellingen gehad van Amazon, supersnel geleverd en prima verpakt, alles is (tot op heden) netjes aangekomen.

Ik heb ook al verschillende keren besteld, zowel bij de Duitse als nu ook de Nederlandse. Kleine dingetjes, geen afvalbakken idd.
Nog geen enkel probleem mee gehad.

Don't Panic!

Mijn ervaringen ook prima, zelfs met een (inbouw)afvalbak.

Wel probeer ik altijd Amazon zelf als verkoper te kiezen, of een verkoper die de zaken door Amazon last afhandelen. Dat zou weldegelijk kunnen schelen op gebied van service/ervaring.

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

Mijn ervaringen ook prima, zelfs met een (inbouw)afvalbak.

Ja zelfs die heb ik ook inderdaad besteld via Amazon :-)

zowel bij de Duitse als nu ook de Nederlandse

De Duitse en de Nederlandse willen in geval van elektrisch gereedschap (Bosch, Makita, DeWalt) nog wel eens aanzienlijke prijsverschillen hebben vandaar dat ik (daarvoor) vaak de Duitse neem.

[Bericht gewijzigd door bprosman op zaterdag 13 februari 2021 00:08:25 (50%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Misschienn iets om in de gaten te houden:

Loodhoudend soldeer (ook met zilver toevoeging)

https://www.wires.co.uk/acatalog/solder.html

Helaas tijdelijk geen export wegens BREXIT :( _/-\o_

Houdt de site in de gaten.
Ze verkopen ook allerelei andere draadsoorten (zelfs wolfram; Wie gaat er gloeilampen maken??? O-) )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - RIP

Dit topic is gesloten