Terug van weggeweest.
De oscillator/mixer buis (ECH81) is vervangen maar was waarschijnlijk oké. De 2 versterkerbuizen (EF89 en EBF89) waren waarschijnlijk kapot. Na vervanging waren de voltages oké en zijn de lange golf en middengolf kanalen duidelijk te horen (vergeleken met ervoor).
Ook de FM buis (ECC85) was kapot. Na vervanging was ook FM te horen. Hoera! Ook de dubbele diodebuis (EAA91) vervangen maar het oog werkt nog niet. Deze had ik helaas niet aangekocht. Nog te kopen dus.
Korte golf ontvang ik helaas nog niet. Ik vermoed dat er iets in het circuit verkeerd is. Op de anode van de oscillatorbuis (ECH81) moet normaal 115V gemeten worden. Bij lange golf en middengolf is dit dicht genoeg. Bij FM is dit natuurlijk 0V (eigenlijk dichter tegen -1V???).
Bij kortegolf is dit echter 58V. Ik heb nog niets getuned sinds bijna alles terug blijkt te werken. Kan dit door een slecht getuned oscillatorcircuit komen?
Verder heb ik nog een vraag i.v.m. het tunen.
Deze blikjes bevatten een soort was om alles op zijn plaats te houden (zo heb ik het toch gelezen). Moet dit zacht gemaakt worden met bijvoorbeeld een warmeluchtpistool? Het laatste wat ik nu wil doen is iets kapot draaien omdat er ergens harde was iets lostrekt.