stappenmotor voeding bruggelijkrichter

beste Mensen heb wat spullen besteld en inmiddels al wat binnen het lijkt wel te werken alleen. https://nl.aliexpress.com/item/4001083849687.html?spm=a2g0s.9042311.0.…

ik wil de schakelaar er nog tussen hebben maar weet niet hoe aan te sluiten wie kan me helpen?

Lambiek

Special Member

Wat moet die schakelaar gaan doen?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

op het kastje zit een knop als je die indrukt maakt de motor het aantal opgegeven stappen.
Dat wil ik met die schakelaar doen die zit in de machine
op een plaats zodat het op de juiste tijd gebeurt.
maar ik weet niet welke van de 4 uitgangen op de tekening ik door moet verbinden.

Lambiek

Special Member

Ik denk op reverse of forward, moet je even proberen. Maar zeker weten doe ik het niet, zit nu op mijn telefoon dus kan het niet goed zien.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Lambiek bedankt maar waar moet deze leek forward of reverse mee doorverbinden middels de schakelaar?

Ik denk niet dat het zal werken want die mogelijkheid zit niet op de connector.

Een schakelaar parallel op de drukknop zetten is riskant en niet zo eenvoudig.

LDmicro user.
Lambiek

Special Member

Op 20 februari 2021 09:00:27 schreef JohannaC:
Lambiek bedankt maar waar moet deze leek forward of reverse mee doorverbinden middels de schakelaar?

Ik kan geen duidelijke datasheet vinden van dat ding, wordt dus moeilijk om uit te leggen vrees ik.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Beste Mensen van Circuis online ik ben weer ff begonnen ( de schakelaar op afstand werkt) dus we gaan zeker vooruit maar heb nog een vraag over de controller en de driver.
moet ik de controller en de driver aansluiten op dezelfde voeding?
Want als het kan wil ik de controller aansluiten op de 8 vdc en de driver op 27 vdc (27vdc kan de controller niet hebben max 24vdc)

alvast bedankt

Lambiek

Special Member

Op 21 april 2021 10:28:31 schreef JohannaC:
moet ik de controller en de driver aansluiten op dezelfde voeding?
Want als het kan wil ik de controller aansluiten op de 8 vdc en de driver op 27 vdc (27vdc kan de controller niet hebben max 24vdc)

Als je het op 24VDC doet kan het toch, als je maar zorgt dat de voeding genoeg vermogen heeft.

En anders koop je een geschakelde voeding met twee uitgansspanningen, bijv. 12 en 30VDC of een andere spanning die goed is voor jou.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.