LED lampen met meerdere bewegingsmelders en schakelaars

Alle lampen parallel
Alle PIR schakelaars parallel
1 of meerdere 3-standen schakelaars, ook parallel
stand 1 = uit
stand 2 = lampen krijgen stroom
stand 3 = PIR schakelaars krijgen stroom
Waarom zou dat niet werken dan?
(sorry, ik ben ook maar een beginner)

Als je bv van op 2 plaatsen bedient en je zet schakelaar 1 in stand A en schakelaar 2 (op een andere locatie) in stand C, wat moet er dan gebeuren? En dat is nog maar met 2 schakelaars. Wat met 3 of meer? Vandaar EricP zijn vraag om een tabel aan te geven. Dan komt je onlogica direct te boven.
Het duurde voor mij even voor ik de vraag van TS juist door had wat hij bedoelde/wilde.

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 21 februari 2021 07:19:26 (13%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
EricP

mét CE

Het duurde voor mij even voor ik de vraag van TS juist door had wat hij bedoelde/wilde.

Knap! Als ik de vraagstelling zo lees, dan weet TS zelf niet wat-ie wil :+ . Vandaar: maak een tabel. Geeft inzicht. En daarmee is de oplossing ook simpel geworden.

@EricP. Ja, ik ben wat traag :-D
Gelukkig ben ik niet de domste. Ik kan alleen maar hopen dat die niet sterft...

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
EricP

mét CE

;) Of gratis naar school gaat en niet voor niets :)

Maar goed... ff kijken of TS nog met wat zinnigs komt...

Gents,

Dacht dat het duidelijk was waar ik heen wilde maar OK misschien niet.
Het gaat dus om laten we zeggen 3 schakelaars verdeeld over het huis,
dit ivm het niet door het huis willen rennen om die ene schakelaar te willen bedienen die dan net aan de andere kant van het huis zit!

Echter kan dit, bijv. schakelaar 1 staat in stand A ( stand die er voor zorgt dat de LED lampen nooit aan kunnen (dus de beweging melders worden inactief)) en dan zet ik op schakelaar 2 op stand B (stand die de LED lampen direct aanzet onafhankelijk wat de beweging melders zien of niet zien).