Kantel schuifraam

Dit topic is gesloten

Ik heb een kip-schuifraam waarbij je met de hendel horizontaal het raam kipt en met de hendel naar beneden het raam kunt openschuiven nadat je het eerst wat naar voren trekt. Mijn hendel is afgebroken en het mechanische is in het raam gevallen. Ik krijg dus mijn raam niet meer open. Is er een mogelijk om deze toch te openen ?

Ik weet dat daar geen juiste groep voor bestaat hier maar ben ten einde raad

Alvast bedankt!

Shiptronic

Overleden

Op 22 februari 2021 18:20:11 schreef @mnesia:

Ik weet dat daar geen juiste groep voor bestaat hier maar ben ten einde raad

De juiste groep zou de koffie corner zijn, ik mis de link met Electronica?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
vergeten

Golden Member

Op 22 februari 2021 18:20:11 schreef @mnesia:
Ik heb een kip-schuifraam waarbij je met de hendel horizontaal het raam kipt en met de hendel naar beneden het raam kunt openschuiven nadat je het eerst wat naar voren trekt. Mijn hendel is afgebroken en het mechanische is in het raam gevallen. Ik krijg dus mijn raam niet meer open. Is er een mogelijk om deze toch te openen ?

Ik weet dat daar geen juiste groep voor bestaat hier maar ben ten einde raad

Alvast bedankt!

Je kan beter bij een van deze links informeren of bij de fabrikant van het raam.
Wij doen hier op CO uitsluitend elektra/elektronica gerelateerde dingen.

Voor de koffiecorner moet je een klein bedrag doneren dan heb je daar toegang tot.
Of zoiets als hier:
https://www.klusidee.nl/Forum/topic/draai-kiepraam-pal-afgebroken-hoe-…

Succes.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Wel een pechdag vandaag zeg. Je microgolf die niet open gaat en ook je raam.

Ik zou kijken of je dat ding op één of andere manier uit de rails kunt krijgen. Door de rails los te maken of zo. Die witte plintachtige kap aan de onderkant, kan die eraf en kun je dan iets losmaken waardoor het uit de rails komt? Aan de bovenkant lijkt ook zoiets te zitten.

Arco

Special Member

Het lijkt me trouwens niet dat het mechaniek 'in de deur' gevallen is, dat zit over de hele lengte van de deur...
Ik denk eerder dat het afgebroken deel van de kruk is gevallen, en de deur met wat fröbelen nog wel open te krijgen is...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

je tilt de wielen in de deur iets op als de hendel omlaag staat, zodat deze kan rijden over de rail met de wieltjes middenin de onderkant van de deur. de wieltjes worden met de hendel omhoog en omlaag gezet, wrs kun je dit met een losse deurklink ook..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Firma heeft het raam open gekregen door op de zijkant iets tussen te steken en licht open te wringen en dan de sluitblokjes omhoog te duwen zodat het raam in kipstand kwam te staan, daarna kon hij de andere vergrendelblokjes ook wegschuiven waardoor raam openging en hij de volledige schuifpui kon vernieuwen

Sine

Moderator

Bedankt voor de terugmelding.

Verder heeft het inderdaad helemaal niks met elektronica te maken, daarbij mag deze ook dicht.

Dit topic is gesloten