Beko Warmtepompdroger heeft storing

Op 22 februari 2021 20:28:52 schreef EricN:
De onderkant (slakkenhuis) kan er af. Wel oppassen. De weerhaken breken vlug af. Open maken en zo inspecteren. Speling op de as? Draait hij rond? Wat met stroom er op?....

Ik heb het kapje van de onderkant er af gehaald. en nadat ik even aan het schoepje gedraaid had ging hij wel rond. Maar je moet hem dus even meehelpen.

Je bent nooit te oud om te leren.

60€ please ;-)
Ik zal eens zien voor goedkopere leverancier. Heb je het nummer dat op de pomp staat?

[Bericht gewijzigd door EricN op maandag 22 februari 2021 21:18:17 (76%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 22 februari 2021 21:17:33 schreef EricN:
60€ please ;-)
Ik zal eens zien voor goedkopere leverancier. Heb je het nummer dat op de pomp staat?

B13-6B Code: 2962510300. Ik neem aan. Dat je deze bedoeld.

Je bent nooit te oud om te leren.

Dit is het beste dat ik kon vinden. 8 weken levertijd, ai.
Ook bij aswo niet in voorraad. Bij gebrek aan geduld ga je dus 60 euro moeten neertellen.

https://fixpart.be/nl/product/view/0090076173

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 22 februari 2021 22:13:23 schreef EricN:
Dit is het beste dat ik kon vinden. 8 weken levertijd, ai.
Ook bij aswo niet in voorraad. Bij gebrek aan geduld ga je dus 60 euro moeten neertellen.

https://fixpart.be/nl/product/view/0090076173

Tja. Het is niet anders. Maar dan wacht ik wel even een paar weken. Dan kan ik mij eerst weer eens in een Zanussi Lindo 100 gaan verdiepen. Wordt weer eens niet warm. Het houd je wel van de straat haha.

Je bent nooit te oud om te leren.

Oww das een makkie!! loszittende relais... Sja, ook Beko houd niet van reparerennnnn

Op 23 februari 2021 19:10:56 schreef smd:
Oww das een makkie!! loszittende relais... Sja, ook Beko houd niet van reparerennnnn

Loszittende relais???. Hoe bedoel je dat? Dit heb ik namelijk. Nog niet eerder bij de hand gehad.

Je bent nooit te oud om te leren.

Ik denk dat smd het over de lindo heeft. Print open maken en prachtige perfect gefocuste foto's posten hier ;-)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 23 februari 2021 21:05:59 schreef EricN:
Ik denk dat smd het over de lindo heeft. Print open maken en prachtige perfect gefocuste foto's posten hier ;-)

Ik ga er mee aan de slag. En zal mijn best even doen met de foto's

Je bent nooit te oud om te leren.

Op 23 februari 2021 21:11:51 schreef Berny 73:
[...]

Ik ga er mee aan de slag. En zal mijn best even doen met de foto's

Iemand nog tips. Hoe ik de printplaat er zonder schade uit krijg?
Ik ben er gisteravond mee begonnen. Naar mijn weten heb ik alle schroefjes er nu uit. En heb voorzichtig geprobeerd het bovenste front paneeltje waar de print aan vast zit los te krijgen. Maar hij werkt niet echt mee.
Ik ben bang dat als ik er te veel aan wrik. De clipjes afbreken. :S

Je bent nooit te oud om te leren.

Als je heel veel foto's maakt (liefst niet dezelfde) kunnen we aanwijzen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 24 februari 2021 18:54:07 schreef EricN:
Als je heel veel foto's maakt (liefst niet dezelfde) kunnen we aanwijzen.

Je bent nooit te oud om te leren.

Dat is de bedieningsinterface. Volg de datakabel tot aan de print.
Kun je een foto van het typeplaatje bij doen dan kan ik zelf ook wat data boven halen.
Edit: De print zit bovenaan. achter rechts.

[Bericht gewijzigd door EricN op woensdag 24 februari 2021 20:03:24 (13%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 24 februari 2021 19:59:58 schreef EricN:
Dat is de bedieningsinterface. Volg de datakabel tot aan de print.
Kun je een foto van het typeplaatje bij doen dan kan ik zelf ook wat data boven halen.
Edit: De print zit bovenaan. achter rechts.

Je bent nooit te oud om te leren.
Je bent nooit te oud om te leren.

Ik heb de 2 verwarmingsrelais aangeduid. De foto's zijn van slechte kwaliteit dus ik kan niet zien of er slechte contacten zijn. Voor zover ik kan zien zeker niet aan de 230v zijde (dikke koperbanen) dus kijk de spoelaansluitingen (geel) na, vooral van de rechtse (rood omcirkelde).

Er kan nog altijd wat anders mis zijn. Veiligheden op de weerstand. Vochtmeetproblemen. Andere printproblemen. Weerstand zelf.
Bekijk de schema's en begin bij het verwarmingselement.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 25 februari 2021 19:07:28 schreef EricN:
Ik heb de 2 verwarmingsrelais aangeduid. De foto's zijn van slechte kwaliteit dus ik kan niet zien of er slechte contacten zijn. Voor zover ik kan zien zeker niet aan de 230v zijde (dikke koperbanen) dus kijk de spoelaansluitingen (geel) na, vooral van de rechtse (rood omcirkelde).

Er kan nog altijd wat anders mis zijn. Veiligheden op de weerstand. Vochtmeetproblemen. Andere printproblemen. Weerstand zelf.
Bekijk de schema's en begin bij het verwarmingselement.

Dankjewel Eric. Ik zal eens kijken. Of ik iets vreemds kan zien aan de verwarmingsrelais. Helaas kan ik het verwarmingselement nu niet doormeten. Aangezien mijn multimeter tijdens de verhuizing zoekgeraakt is. P.s. Ik zal ook eens kijken. Of ik foto's van betere kwaliteit kan maken.

Je bent nooit te oud om te leren.

Ai, zonder basismateriaal gaat het moeilijk worden. In de meeste DHZ zaken heb je al 1 voor 15 euro. Geen weggegooid geld, een mens moet toch regelmatig batterijen nameten en zo..

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 25 februari 2021 19:56:18 schreef EricN:
Ai, zonder basismateriaal gaat het moeilijk worden. In de meeste DHZ zaken heb je al 1 voor 15 euro. Geen weggegooid geld, een mens moet toch regelmatig batterijen nameten en zo..

Inderdaad. Ik zal morgen nog eens kijken. Of ik nog even enkele dozen door kan spitten. En anders maar even een nieuwe halen.

Je bent nooit te oud om te leren.

Je zou al eens wat basic tests kunnen doen zonder benodigd meetmateriaal.
Wordt het toestel warm op het tijdsprogramma? De minuterie.
Trek het toestel eens open na 10 seconden en voel aan de achterwand.
Doe de test nog een (tijdprogr starten) en voel eens na 10 minuten.
Zo kun je zien (voelen) of het een keuze is van het programma om niet te warmen of dat het een defect is in het verwarmcircuit.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De beste is IDD alle contacten van de relais nasolderen,met name de spoeltjes. Daarnaast is langwerpige relais oorzaak van EFO error en uitvallen droger..

Op 25 februari 2021 20:27:24 schreef EricN:
Je zou al eens wat basic tests kunnen doen zonder benodigd meetmateriaal.
Wordt het toestel warm op het tijdsprogramma? De minuterie.
Trek het toestel eens open na 10 seconden en voel aan de achterwand.
Doe de test nog een (tijdprogr starten) en voel eens na 10 minuten.
Zo kun je zien (voelen) of het een keuze is van het programma om niet te warmen of dat het een defect is in het verwarmcircuit.

Ik heb vandaag nog een paar nieuwe/betere foto's gemaakt van de printplaat. Aan de soldeerpunten van het verwarmcircuit kan ik niets bijzonders zien. Wel een paar andere punten die bruin zijn. Maar die hebben volgens mij. Niets met het verwarmcircuit te maken.

Je bent nooit te oud om te leren.

Wel wat miserie punten op de foto's te zien. Ik heb ze aangeduid die ik zo direct vond. Mogelijk nog andere daar ik alles niet kan zien. De andere kant bijvoorbeeld. Hahaha.
Dit is door vochtschade. Staat het toestel koud of vochtig? Zat het toestel vol stof toen je ze open maakte?
Onlangs een vaatwas die een foutcode gaf. Dood op gezocht. Bleek dat het zo een puntje op de print was als aangeduid op jouw print met A.

[Bericht gewijzigd door EricN op maandag 1 maart 2021 21:52:15 (20%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Klopt. Deze punten waren mij ook opgevallen. Maar deze hebben toch niets met het verwarmcircuit te maken? De droger staat niet vochtig. En hij was ook niet stoffig. Ik heb hem pas geleden dan ook nog helemaal schoongemaakt van binnen. Aangezien het wel behoorlijke stofmagneten zijn haha.

Je bent nooit te oud om te leren.