Philips AZ305W

voor mij -als leek- iets raars...
na spanning eraf (stekker eruit) kan ik "bij geluk" na dagen weer geluidje uit dit op zich mooie apparaatje Philips AZ305W krijgen !
Ernstig?
Dank alvast voor reactie.

Heb je hetzelfde probleem als je het toestel op batterijen laat werken?

Groeten, Ron.

Ik was van plan dat ook te proberen totdat ik erachter kwam dat er zes batterijen in moeten van een niet "huis/tuin/keuken type" dus niet op voorraad. Toen maar weer eens een paar dagen zonder spanning er op en helemaal open en zo waar: geluid. Maar ja stekker moest er weer uit en dus>>>stilte !
groet

Hubie

Special Member

R14/UM2 batterijen,elke supermarkt heeft ze.Is toch tamelijk HT&K?

Helaas mensen; batterijen geplaatst maar geen effect !
Het blijft stil zelfs geen ruisje.
Dit betekent dat..???

bronkeuze/aanuit schakelaar defect. philips heeft de gewoonte in deze dingen om een simpele schuifknop te gebruiken welke de stroom niet aankan, soms het contact wat de voeding schakelt hapert wat.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

helemaal mee eens "testman" schakelaar doet niet deglijk aan...
Is het ook te verklaren dat al een paar keer na enkele dagen rust er weer geluid kwam...? Of heeft het niks met rust te maken maar puur geluk?

DANK voor het meedenken maar weer !!
Na nog maar weer eens "gefrummeld" te hebben aan het stekkertje aan de printplaat van de radio dat verbinding maakt tussen batterij/netvoeding: GELUID.
maar alleen op batterij; zo gauw 220 er op>>stilte!
We laten het hier maar bij: beter geluid dan oorverdovende stilte toch en ik weet dat radio op zich toch nog werkt.

GROET

Is de netvoeding zelf dan nog wel goed? Het schakelaartje zet de batterij parallel aan de voeding als je naar batterijvoeding omschakelt.

Groeten, Ron.

Op 25 februari 2021 15:35:44 schreef Rontronix:
Is de netvoeding zelf dan nog wel goed? Het schakelaartje zet de batterij parallel aan de voeding als je naar batterijvoeding omschakelt.

Groeten, Ron.

Ik doe stekker er in en dan stopt het geluid. (met als bron batterij dus)
Kan ik iets omzetten/inschakelen/uitschakelen qua voeding? Dacht het toch niet?