Miele wasmachine waterpomp loopt niet goed aan

Mijn oude Miele W373 heeft al veel meegemaakt. Lagers vervangen bij 10.000 uren. Toen meteen ook maar de elektronica gereviseerd, een elco lekte al. Al 2 keren koolborstels vervangen, waarbij ik een derde niet meetel omdat dat imitatie was en dus na een jaar versleten. Een tijdje terug het verwarmingselement door, vervangen dus.

Maar nu:
Als de machine een warme was doet start de afvoerpomp niet goed op. Hij staat dan te brommen maar draait niet. Hij heeft dit al een paar keren vaker gehad maar doet het daarna weer een tijdje. Ik heb er het water uit laten lopen en gekeken. Hij startte wel toen ik hem een heel klein zetje gaf. Ik heb (machine uit natuurlijk) hem rondgedraaid, hij lijkt 4 stappen te hebben alsof het een permanente magneet bevat.

Mijn vraag:
Vervangen? Maar dan door welke pomp? Staat er gewoon AC 230V op? Hij bromt wel als hij niet draait. Wat voor motor is dit dan?

Is het een magneetpomp dan, foto van je pomp?
Werken op 230v ac.
Nog degelijke machines die w373.

Ik heb dit een keer gehad met de afvoerpomp van een Bosch wasmachine. De lagers waren volledig uitgesleten, en de rotor had te veel speling. Daardoor wou deze niet altijd aanlopen. Nieuwe pomp erin (60 €) en probleem was opgelost.

Yep, typisch probleem. Testje:
Hoeveel speling zit op de as? Ik vermoed dat hij bijna door de wand gesleten is.
Ik zou gezien deze al dit zijn uren heeft gaan voor een degelijke alternatieve.
deze mss?
https://fixpart.be/nl/product/view/0005314196

[Bericht gewijzigd door EricN op maandag 22 februari 2021 22:17:36 (38%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik heb ze nu per email gevraagd of deze compatible is. Originele kosten minstens 60 Euro.

We verwachten eind volgende week puppy's (Chihuahua) en dan moet de wasmachine het wel goed doen.

Nu dan nog een mooie webcam hiervoor gaan zoeken.

Ik denk dat dit de pompen zijn die ik liggen heb (aswo). Ik plaats ze bij mensen die het moeilijk hebben of bij oudere toestellen die niet lang meer hebben. Tot hiertoe nog niet terug moeten gaan maar het blijft risicovol. De originele gaan weer 14000 uur mee.

Chihuahua pups? Hobby, professioneel of accidentje?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik heb u een email gestuurd omdat ik gisteren weer eens problemen had om op de website te komen.

Er ist wieder da...

2de hands pompen heb ik genoeg liggen, zonder speling.. Vele geplaatst en gaan nog jaren mee voor de oudere bessen.. Is volgens mij nog een open pomp met rotortje er op...

Op 22 februari 2021 22:36:34 schreef Hoeben:
We verwachten eind volgende week puppy's (Chihuahua) en dan moet de wasmachine het wel goed doen..

De moederhond likt ze toch wel schoon of gaat dat tegenwoordig anders?

Kan ook. Die pompen verslijten zelden dus iets met niet te veel uren kan nog lang mee.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik kan net door een spleetje kijken zonder het hele front te verwijderen. Foto's lukken niet. Het lijkt wel wat hierop: https://www.fiyo.nl/pomp-magneet-dps-25-041-wasmachine-6239562?device_…

Maar hier zijn wel veel goedkopere: https://fixpart.nl/nl/product/view/0005314196
Is dat iets?

Maakt het uit wat voor pomp ik plaats? Het gaat toch alleen maar om 230V en de aansluiting?

Wat vraag je voor een goed pompje, SMD. Even off-line?

Ook met hobby-ist heb ik contact.

20 Eu ex verzend.. Ervaring met de low budget versie was rapzalig IVM nog slechter starten / minder debiet

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 24 februari 2021 19:06:20 (71%)

Ik heb wel interesse in een pompje in goede staat.

Die pups zijn trouwens niet professioneel of accident. Ik ben ontzettend tegen de handelaren die Oostblok hondjes verkopen. Het is gewoon een heel schattig hondje waarmee we graag een keer een nestje willen. We hebben vader en moeder en het gaat (hopelijk vanaf einde volgende week) gewoon in ons huis en gezin opgroeien.

Stuur een mail dan kan ik je adres gegevens veilig ontvangen