Zwarte pitjes ja backlight reparatie

Hallo allemaal,
Ik heb bij een 55PUS8700/12 de backlights vervangen met een setje van aliexpress. Ik heb gezocht in Nederland maar ook bij bijvoorbeeld aswo zijn ze niet te krijgen. Nu heb ik na het in elkaar zetten zwarte gaten in het beeld zitten. Het lijkt wel alsof de diffusers anders zijn. Is dit een geval verkeerde backlights geplaatst of is er met het in elkaar zetten iets niet goed gegaan? Het is mijn eerste backlight reparatie bij een curved tv dus dit zou ook kunnen natuurlijk. Alvast bedankt!

Link naar setje backlights:

https://a.aliexpress.com/_uWjiw1

Arco

Special Member

Je moet alleen de ledstrips vervangen, de diffusers moet je afblijven (en de folies weer in de juiste stand en volgorde monteren)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Lijkt mij op vuil oid in de diffusers. Heb je die in je handen gehad?

Lijken namelijk op de vlekken van vingerafdrukken

Ik bedoel de glaasjes op de strips als ik het heb over de diffusers, diffuserglaasjes dan in dit geval. Ik heb 99% zeker de vellen in dezelfde volgorde teruggedaan. Ik kan ze alleen hebben omgedraaid maar dan zou je een sterpatroon moeten krijgen, niet dit. Verder heb ik misschien een glaasje aangeraakt maar zeker niet allemaal zoals op de foto te zien.

als de leds niet hetzelfde zijn krijg je dit, de stralingshoek waar de diffusor vanuit werkt past bij de originele strips. net als bij reflectoren bij halogeen en gasontladinglampen, je haalt er vaak met maar 1 merk een mooie bundel licht uit. oa bij auto's merk je dat wel, ander merk dimlicht lichtbron en het lichtbeeld is ruk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

De backlightstrips worden als het goed is inclusief de glaasjes geleverd. Kennelijk is dit B-kwaliteit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Vermoed niet originele LED strips, stralingshoek is anders..

Was ik al bang voor, weet iemand waar ik wel de originele leds voor dit type kan krijgen?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Klopt, maar niet dit type. Kon het nergens vinden vandaar dan maar bij ali besteld maar dan heb je dus kans op dot soort praktijken

Heb je wel de steunpuntjes ook teruggeplaatst in de backlight ? Als je deze hebt vergeten zakken de sheets of liggen ze niet mooi vlak. Je moet heldere lensjes ook schoonvegen anders krijg je dit soort patronen of egaliseren met iets doorzichtigs ofzo.

*hier heb ik geen app voor nodig

Ik heb de steunpuntjes op 2 na teruggeplaatst, die waren afgebroken. Lijkt me niet dat je dan een probleem krijgt over het hele veld. Zelfde als met de vingerafdrukken op de lensjes. Ik heb er misschien een paar aangeraakt maar het probleem zit over het hele scherm...

joopv

Golden Member

Wat zou de Ali verkoper bedoelen met "95% New" ?

Is dat chinees voor "als je dit er in zet hoef je de tv in ieder geval niet weg te gooien maar kan je 'm nog even in de garage of kinderkamer gebruiken"?

Heb je detailfoto's van originele LED strips met name de texten er op??

Ik heb de oude leds weggegooid. Super stom natuurlijk want ik weet nu ook niet wat de originele strips waren. Heb bij aswo ook al een aanvraag gedaan maar die kregen van philips te horen dat ze niet leverbaar zijn. Toch belachelijk voor een product van 4 jaar oud

joopv

Golden Member

Op MP staat dezelfde tv te koop met een opmerking er bij dat "de lenzen achter het scherm los laten". ?

Misschien kun je die gebruiken als donor

Kan je niet met je kop ff in de kliko?? Zo word het niets meer IDD

maartenbakker

Golden Member

Of misschien zoeken op paneeltype.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."