met een pir detector een andere draadloze schakelaar bedienen

hoi,
ik ben op zoek naar volgende oplossing :
Ik heb nu een PIR detector buiten hangen, werkt perfect.
Met die uitgang zou ik bijvb ook een 220V relais kunnen sturen
ipv de lamp die er nu aanhangt.
Ik zou echter in m'n wagen die op de oprit staat ook iets willen aan- en afschakelen, afhankelijk van de pir-detector.
Maar zonder een kabel tussen pir en de wagen.
Dus ergens een toestelletje dat aan en afschakelt dmv de pir detector en die aan/uit stand draadloos overbrengt naar een aan/uit schakelaar in de wagen op de oprit. Iemand een idee, daar moet vast wel iets standaard voor bestaan (die ik eventueel kan aanpassen)
In de wagen wil ik dus een 12V led lamp op de accu laten aan en af gaan
Ik zou natuurlijk ook een pir detector op 12v in de wagen kunnen installeren maar een pir detector lijkt niet te werken vanachter glas. Dan zou ik die al buiten op de wagen moeten plaatsen en dat lijkt me ook niet ideaal

alvast bedankt !

[Bericht gewijzigd door scatt op woensdag 24 februari 2021 21:00:02 (13%)

je hebt ook draadloze pir van klikaanuit onder andere..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 24 februari 2021 20:59:56 schreef testman:
je hebt ook draadloze pir van klikaanuit onder andere..

bedankt voor de tip, maar ik denk er nu net aan, de pir detector moet detecteren wat naar de voordeur toe beweegt. En de auto staat met z'n snoet naar de voordeur en ik wil een led lamp naar de voordeur laten schijnen als er beweging is, zodanig dat als die persoon zich omdraait recht in het licht kijkt (en in de dashcam)

Shiptronic

Overleden

Beter een UV Led nemen voor beter zicht in het donker?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

zou dit werken ?

met de pir detector stuur ik een relais aan.
Dat relais koppel ik aan de knop van een draadloze deurbel.
Met de ontvanger van de draadloze deurbel stuur ik een 12V relais aan in de wagen ...

denk de makkelijkste oplossing gevonden te hebben :

draadloze bediening voor een 12V lier
https://www.kippersrijssen.nl/hijsmateriaal/autolieren/draadloze-bedie…

Je PIR detector buiten schakelt een lamp aan. Dus een licht sensor in je auto zou daarop weer iets aan kunnen zetten.