Senseo koffiezet.

maartenbakker

Golden Member

Op 8 juni 2019 15:42:02 schreef Hubie:
De hoeveelheid concentratie citroenzuur voor ontkalken kun je niet uit 1 citroen halen,je hebt dan minstens een paar kilo citroenen nodig.
[bijlage]

Nou, dat zou je zeggen... Maar ik had laatst een zelfgekweekte citroen (die plant staat al 30 a 40 jaar, afgelopen jaar voor het eerst vruchten). Die heb ik gebruikt als smaakmaker in 2 glazen cola, daarna de rest uitgeknepen in een waterkoker met gemiddelde kalkaanslag en toen verwarmd en een tijdje laten staan. Voor zover de kalk niet opgelost was, wreef ik die zo met m'n vinger van het element. Daarna overgegooid in een tweede waterkoker en ook daar hielp het nog.

Zou het sap in die knijpflesjes minder geconcentreerd zijn, of was mijn kalkaanslag niet zwaar genoeg?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Idd Maarten,die knijpflesjes bevatten werkelijk maar een fractie citroenzuur,dan werkt een echte citroen aanmerkelijk beter.

Een jaar of 5 geleden kocht ik een Saeco espresso machine,daarbij zat een flacon ontkalker van Philips maar dat is dan weer melkzuur.( en per centiliter duurder dan whiskey ;-) )

Gebruik tegenwoordig AG citroenzuur,gaat al 5 jaar goed,de verhouding citroenzuur en water staat voor elk apparaat in de bijsluiter.

@TS Het senseo reparatiehandboek kun je gratis downloaden.

De nieuwste modellen zullen daar wss niet instaan want Philips blijft een eindeloze diarree aan modellen uit poepen.

Op 8 juni 2019 23:02:36 schreef Hubie:
.. een flacon ontkalker van Philips maar dat is dan weer melkzuur.( en per centiliter duurder dan whiskey ;-) )

Maar je moet je senseo niet gaan proberen te ontkalken met Whiskey. Dat werkt niet. :+

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 9 juni 2019 09:51:32 schreef rew:
[...]Maar je moet je senseo niet gaan proberen te ontkalken met Whiskey. Dat werkt niet. :+

Ook niet met cognac? De combinatie klopt toch!

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Een andere vraag.
Wie kan mij vertellen welke aansluiting is voor de temperatuur sensor(zie foto bijlage).
Is dat A of B.
Alvast bedankt.

Van iets dat stuk is leer je het meest.