AEG Lavatherm model T56840L draait niet bromt wel

Hoi allemaal,

Onze droger (AEG Lavatherm model T56840L) bromt wel maar draait niet, als ik deze met de hand een slinger geef werkt het weer een tijdje.

Zijn het de condensoren die onderin bij de motor zitten?

De koolborstel voor op de trommel is wel al aan de korte kant, maar veert nog steeds 4 mm in als ik deze op z'n plek zet. Die zal het niet zijn denk ik.

Als ik de weerstand meet van de condensator,(na ontladen) lopen ze langzaam op tot 1 (in een paar seconden) Of zegt dat niets en gewoon beide vervangen?

Zelfde droger als bij het vorige (opgeloste) probleempje.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/153456

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Ja, er zijn 1 en soms 2 condensatoren die gewoon op en versleten zijn.. Vervangen!! En gaat trommel wel met de hand vrij soepel??

Een condensator meten we met een capaciteitsmeter of we maken een opstelling waarbij we de curve van lading mee kunnen bepalen. Een pak moeilijker dan gewoon de meter op stand C zetten. Deze condensators zijn zo goed als altijd stuk bij deze modellen. Als ze niet goed meer zijn dan heeft de motor idd geen kracht meer.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Trommel draait gewoon vrij.
Ik heb beide condensatoren inmiddels besteld.

Bedankt voor jullie reactie.

De condensatoren meten was ook een probeersel ;-) Dacht al dat dat 'm niet zo worden ;-)

[Bericht gewijzigd door ray_308 op woensdag 24 februari 2021 22:14:21 (30%)

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Ik heb ze beide vervangen en de droger functioneert weer zoals het hoort.

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Snelle actie!! Gisteravond besteld en nu al draaiend ! waren het er 2 of 1??

Ik heb ze allebei gewoon maar vervangen.

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Op 25 februari 2021 20:31:27 schreef ray_308:
Ik heb ze allebei gewoon maar vervangen.

Beter want 100% zeker waren ze beide al voorbij de helft gezakt van hun normale waarde, leuk eens iemand die een herstelling met gemak voltooid.
Zeker een mooi toestel om te redden met 2 condensatoren van enkele euro's.
Niet enkel AEG maar 101 fabrikanten gebruiken voor droogkast die cheap ass ducati condensatoren, dit al eindeloos voor gehad.