Hallo,
In huis heb ik een drietal Philips TV's staan waaronder deze 32PFK5300/12 (slaapkamer) en deze vertoont sinds een aantal dagen een vreemd probleem met YouTube:
Wanneer ik de YouTube app start dan lijkt in eerste instantie alles normaal, plaatjes worden geladen en ik kan met de pijltjestoetsen er een van selecteren. Echter zodra ik buiten beeld ga, en de plaatjes dan op moeten schuiven, dan schuift er niets, ga ik verder door naar rechts dan vallen er links steeds meer voorbeeldplaatjes weg maar alles blijft op zijn plaats.
Naar beneden geeft een soortgelijk effect: zodra de onderkant wordt bereikt en je verder probeert te gaan vallen er hele rijen plaatjes weg totdat het hele scherm leeg is. Bij elke knopdruk flitsen de plaatjes even op en dan verwijnt alles weer.
Al van alles geprobeerd: app verwijderen en opnieuw installeren, geen effect.
Toestel vanuit gebruikersmenu compleet opnieuw ingesteld, geen effect.
Toestel van uit service menu in 'virgin mode' gezet en toen deed hij het daarna één keer weer goed, maar toen ik hem de volgende dag weer aanzette was het weer mis.
Nu kan ik eindeloos toestel in virgin mode zetten zonder dat het effect heeft.
In de huiskamer heb ik de grotere variant van dit toestel staan, de 40PFK5300/12 en die heeft (nog?) geen last van dit probleem.
Zou het uit de app komen of uit het toestel. Alle andere functies lijken zo te zien gewoon te werken. Er zit ook verder extern niets aan gesloten op het toestel, voor TV kijken zit er een CI+ module in met een Ziggo kaart.
Wat verder opvalt is dat eerder, wanneer de YouTube app een video startte of nog niet genoeg data had er op het scherm stond 'Laden....' en een blauw verlopend balkje onderin. Nu echter verschijnt er in plaats van 'Laden...' zo'n bekend wacht cirkeltje met bolletjes die ronddraaien. Toestel in de huiskamer laat nog steeds 'Laden...' zien.
Ik twijfel tussen een fout in de firmware van het toestel (flash kaduuk?) en een haperende app. Beide toestellen geven overigens bij opvragen van de software versie hetzelfde:
TPM156E_026003.000.001
PQ-versie Flash PQ V0.37 150311
AQ-versie Flash AQ V0.21 141118
De YT app versie is wel iets anders:
web_20210223_00_RC00 (32PFK5300/12)
web_20210224_00_RC00 (40PFK5300/12)
Heb alleen geen idee hoe ik dat kan aanpassen, enige opties die ik zie zijn verwijderen en daarna weer kiezen uit de galerij...
Heb al met USB stick geprobeerd om de gedownloade firmware van Philips bij te werken maar het is zo te zien dezelfde versie dus hij is na een paar tellen al 'klaar' en geeft aan herstarten.
Kan ik de firmware op een of andere manier opnieuw in het toestel forceren? In het service menu zie ik daar geen optie voor.