Problemen met toeren display 22AF977 draaitafel

Hallo,

Mij 22AF977 heeft problemen met het weergeven van het toerental op het display
Servicemanual: http://freeservicemanuals.info/nl/servicemanuals/viewmanual/Philips/22… klikken op 22AF977

De draaitafel doet het prima. De toerenweergave is onzin. Het getal fluctueert constant en geeft waarden aan die nergens op slaan. Ik ben er mee aan de slag geweest. Heb ic's 426,442 en 443 op advies van anderen vervangen. Helaas geen verbetering.
Bij het afspelen van een lp is geen verandering van het toerental te horen.

Is er iemand die hier meer verstand van heeft?

mvg

Rob

klinkt meer als een rotte voeding of toeren sensor die gaar is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Lukraak IC's verwisselen gaat het niet worden. Er kunnen twee dingen fout zijn. De PLL werkt niet goed, maar gemiddeld 'klopt het wel' zodat de motortoerental 'goed' is of de PLL werkt goed, maar de toerentalaanduiding is niet goed. Dat moet eerst uitgezocht worden.
Je moet maar eens bladzijde 3 t/m 6 van de servicedocumentatie met het schema erbij doorlezen om te begrijpen hoe de toerentalregeling en display van het toerental werkt. Aan de hand daarvan kan je met een scoop meten wat er mis is.

Arco

Special Member

Schijnt redelijk vaak voor te komen. (mijne doen het gelukkig nog... ;) )
Zie ook: https://forum-mfbfreaks.nl/viewtopic.php?t=2174

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco,
Interessant stukje leesvoer. Wat ik eruit opmaak is dat het nog een ware uitdaging is om deze fout eruit te halen. Het lijkt erop dat één van de vele IC's defect is of natuurlijk één van de fouten die testman opnoemt.

De link van Arco is een stevige. Daar zal ik me eens in verdiepen. En ja, gewoon "willekeurig" ic's vervangen is niet DE methode. Overigens de IC's op de displayunit zijn het niet. De displayunit is al eens gewisseld met een andere 977 en toen deed hij het. Dus ik ga de link van Arco eens stevig bestuderen. Meten wordt moeilijk want ik heb geen geheugen scoop. Die is hier wel handig.