Accu bijladen met zonnepaneeltje

De dynamo laadt met 14,5-14,7V en met grootverbruikers ingeschakeld zakt hij nauwelijks, dus dat durf ik gerust af te strepen.
De accu heeft -ondanks dat ie vrij nieuw is- ongetwijfeld te lijden gehad van het totaal leeg trekken keer op keer.
Ik wil deze pas opnieuw vervangen wanneer ik zeker weet dat de stroomlekkage is verholpen, anders blijven we aan de gang(ik heb gezien dat er een Bosch accu in het juiste formaat beschikbaar is met maar liefst 95Ah).
Wat rest is een uitgebreide lekstroomtest. Ik ben er in ieder geval al achter dat het probleem achter de "room" zekering zit(o.a. de binnenverlichting).
Om te beginnen door deze zekering eruit te halen en kijken welke dingen niet meer werken, om die vervolgens één voor één te checken.

Ik heb ook eens maanden gezocht achter een intermitterend stroomverlies in mijn auto (Skoda Fabia). Zes maanden later en na 2 overleden accus heb ik het gevonden : een geklemde CD in de radio-cd speler (niet OEM) ! Om de x-aantal tijd ging de radio-cd een poging doen om de cd toch uit te werpen, zelfs met het contact af !

Radio en alarm losgekoppeld: dit scheelt slechts 0,015A.
Vervolgens de zekeringen onder de motorkap gecheckt: na het verwijderen van de zekering van het contactslot(IGN)zakte het amperage meteen naar 0,015A...
Op deze groep zitten:
-startrelais
-alternator(dynamo)via contactslot, dus in uit stand geen verbinding met accu
-startrelais
-contactschakelaar
Iemand een idee waar ik het beste mee kan beginnen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Het lijkt erop dat ik de oorzaak heb gevonden: er was een aftakking gemaakt van de contante plus van het contactslot om een GPS locator te voeden.
Nadat ik deze loskoppelde zakte het sluipverbruik meteen met 0,025A.
De accu moet echter als verloren worden beschouwd, dus daar komt deze voor in de plaats:

Bosch S4 029 Blue Accu 95 Ah