Is dit een uitgangs trafo? WL 151 21.0

Ik heb hier wat oude trafo`s liggen waarvan ik denk dat het uitgangs trafo`s zijn.
ligt er hier een voor me met WL 151 21.0

De 151 21.0 lijkt heel veel op philips nummers maar ik vind geen een lijst waar WL in voor komt ook het nummer 151 21.0 komt niet voor in die lijsten.

weet iemand wat voor trafo`s dit kunnen zijn?

Hubie

Special Member

Maak ff een foto,zegt meer dan duizend woorden.

[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 1 maart 2021 18:52:30 (47%)

Hubie

Special Member

Dat lijkt verdacht veel op een 7000:5 R UGT uit een buizenradio.
Philipsnummers zijn veel meer cijfertjes denk ik.

[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 1 maart 2021 20:31:35 (28%)

Zoiets dacht ik ook, maar vind het zo raar dat het nummer nergens te vinden is.

Hubie

Special Member

Is mss toch Philips,ik zie hier http://blogimages.bloggen.be/on7mf/attach/272903.pdf

een Philips UGT met 2 letters en 5 cijfers.

Arco

Special Member

WL zal wel de vestiging zijn waar 'ie gemaakt is, maar ik zie die er niet bij staan in de vestigingenlijst...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Kan ook best wel Wt zijn heb nog eens goed gekeken met een loop.

Waarschijnlijk is er nog een streepje weggevallen en is het WE heb een schema van radio gevonden met WE 151 22.0 uitgangstrafo.

maartenbakker

Golden Member

Op de foto staat relatief goed leesbaar WE 151 21.0 met datumcode zo te zien 363 dus week 36 van 1953.

WE werd in het oude codesysteem door de apparatenfabriek Wetzlar gespecificeerd. Dus het ding komt uit een Duitse radio.

@Hubie: van ergens begin jaren '30 t/m 1963 werd het oude codesysteem gebruikt met XX YYY ZZ.P

XX konden letters of cijfers zijn en stonden voor codegroep/coderingscentrum (andere opzet dan vanaf 1963), YYY voor de artikelgroep, ZZ een volgnummer en .P het puntnummer (revisie). Verkorte notatie vaak ZZP.

Vanaf 1963 werd de 12NC ingevoerd. Voluit geschreven was het formaat vaak ongeveer:

GGCC SSA AZZZ.P

GG codegroep, CC coderingscentrum (vaak een nationale organisatie), SS subcoderingscentrum of vestiging, AA artikelgroep, ZZZ volgnummer, .P puntnummer. Verkorte notatie vaak AZZZP.

Deze uitleg klopt voor fabriekscodes consumentenelectronica (codegroep 31) maar andere codegroepen kunnen er in grotere of kleinere mate van afwijken.

@Arco klopt, de letters in oude codenummers lijken soms wel op vestigingen maar zijn het niet. Zo gebruikte de vestiging Wetzlar (WA) codenummers die met WE begonnen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Kijk.. dat wist ik niet.Txn Maarten.
blokker1 heeft nog meer trafo's,ben nieuwsgierig.

Ok nog een paar gevonden, had ze op een nogal stomme plek opgeruimd.

Ene op foto niet goed leesbaar maar staat A3 152 23.1

Kan ze alle bij niet vinden op het net.

[Bericht gewijzigd door blokker1 op dinsdag 6 april 2021 22:41:43 (15%)

maartenbakker

Golden Member

Datumcode van die tweede is V436? De trafo is dan uit 1956. Eerste gebruik in een model waarschijnlijk rond 1951. Het is een uitgangstrafo. Helaas ken ik deze niet, maar mocht je in servicemanuals gaan bladeren dan heb je misschien wat aan de datering. Ik noteer hem wel voor "navraag", dus als ik er ooit een match op krijg dan post ik dat als het goed is hier.

De eerste is me niet zo duidelijk, Opschrift is 536621? Of 2536621? En eronder B 101? Of B 191?

Als het 2536621 is, dan zou het om een codenummer van eerste helft jaren '30 of ouder kunnen gaan: 25 366 21. Helaas ken ik dat nummer ook niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik kan ook met zaklamp erbij niet zien dat er een 2 voor de 536621 staat maar het zou kunnen.

Hier nog een kan ik ook nergens vinden.
A3 161 60.0 datum v405 volgens mij.

maartenbakker

Golden Member

Dan staat die 2 er kennelijk niet, ik dacht die even te zien op de foto. De trafo ziet er wel vrij oud uit, dus het kan alsnog een type uit de jaren '30 zijn.

De A3 161 60.1 van 1955 week 40, is een hulpvoedingstrafo 6,3 + 19V voor de 17TX100A, 17TX112A, TX1422A-05, TX1720A-05, TX1725A-06 uitvoeringen met 600mA gloeidraad van de beeldbuis.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja dat is hem inderdaad, nou ja weet ik dat ook weer.