Stofzuiger print repareren

Anoniem

Wel, als ik de triac verbind werkt die wel, maar dan gaat de motor wel tekeer qua lawaai. R1 en R2 hoeft dan ook niet meer aangesloten te zijn. Plus rest me nog de vraag waar die brandlucht vandaan komt...

Dan is het water opzuigen fataal geweest. Een nieuwe motor is niet lonend denk ik. Mijn vorige stofzuiger is zo aan zijn eind gekomen. En een vervangende motor was in verhouding te duur.

Anoniem

Deze is inderdaad niet de moeite om veel kosten te maken. Kan dat kwaad als je de stofzuiger zo nog een tijdje gebruikt?

Geen idee. Meet de opgenomen stroom voor de zekerheid. Uit de beschrijving maak ik op: de elektronica is waarschijnlijk door een vochtprobleem of door te grote motorstroom kapot gegaan.

Het enige wat kan gebeuren is dat door de snok van het starten de motor uit zijn goedkope houder gaat en de motor om zijn as wordt draaien. De kabels komen dan los en de stofzuiger stopt met werken. Maar gezien het alternatief is het toch iets wat ik regelmatig doe.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Doorlussen en zien hoe lang nog.. maar zien kabaal schat ik niet lang meer!!

vergeten

Golden Member

Op 28 februari 2021 21:27:59 schreef Shiptronic:
[...]
Van af de verkeerde kant beginnen te tellen?

Groen is de eerste ring, 56K 2x parallel = 28k hoezo verkeerde kant tellen? :Z
In het geval dat oranje toch rood is; 5k6 2x parallel = 2k8.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ik dacht dat ze in serie stonden?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Anoniem

Staan inderdaad in serie. Dat zie je ook op de achterkant van de print

Shiptronic

Overleden

Op 4 maart 2021 23:57:26 schreef vergeten:
[...]
Groen is de eerste ring, 56K 2x parallel = 28k hoezo verkeerde kant tellen? :Z
In het geval dat oranje toch rood is; 5k6 2x parallel = 2k8.

ik zie pas nu dat je de paralel weerstand uitgerekend hebt van die 2.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.