Wat voor onderdeel is dit, SMD onderdeel tussen 2 voedingen in

Hey,

Ik heb een elektronisch slot met een backup batterij, echter als ik de backup aan sluit dan tikt het slot langzaam en verder niets.

Ik heb de 2 voeding draden omgewisseld omdat min direct op de pcb doorverbonden zat en dan werkt de externe batterij wel maar tikt hij als ik de interne batterijen erin doe.

Het enige wat er tussenin zit is volgens mij een soort diode. Er staat een 4 op en 3 streepjes III

Iemand een idee wat het precies is en waar te koop, zelf vervangen is geen probleem het betreft meer een gebrek aan onderdeel kennis.

Wat ik bedoel is op de foto onder de buzzer en tussen C4 en de bovenste pin in.

Bovenste pin is extern, daar onder GND en daar onder de interne batterij.

Bvd,

Jasper

High met Henk

Special Member

het component bij D0?

D verraad diode.

de 4 is een code:
en SMD codebook meldt dan:
BAS140W

geen garanties, want ik zou eigenlijk een transient diode verwachten.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Volgens mij is het diode(geweest). Er zit een mooi gat in.
Edit: Henk was sneller

[Bericht gewijzigd door bobbes1 op maandag 1 maart 2021 15:40:34 (17%)

Ha Dutch 79,

Die zijn wel heel zuinig met de code ik verwacht een S4 dat is een 1N4004.
Die drie streepjes dat geeft de kathode aan de diode wordt gebruikt om verkeerde polariteit ( omwisselen van de positief dan wel negatieve pool te voorkomen.
Er is ook een M4 die heeft 4 streepjes dus het zal wel een bepaalde afspraak zijn heel erg ondoorzichtig :?

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Arco

Special Member

Ik vermoed dat de batterij verkeerd-om heeft gezeten? (en dat de diode geprobeerd heeft om de zaak te redden...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Op 1 maart 2021 15:52:07 schreef Arco:
Ik vermoed dat de batterij verkeerd-om heeft gezeten? (en dat de diode geprobeerd heeft om de zaak te redden...)

Ja TS heeft zelf de boel gesloopt.

Op 1 maart 2021 15:10:51 schreef Dutch 79:

Ik heb de 2 voeding draden omgewisseld

waardoor denkt men met het omdraaien van een voeding iets op te lossen ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 1 maart 2021 15:52:07 schreef Arco:
Ik vermoed dat de batterij verkeerd-om heeft gezeten? (en dat de diode geprobeerd heeft om de zaak te redden...)

Zat een 2.5mm female pcb jack aan een draad gesoldeerd die ik door een gat heen trok voor hij ermee stopte dus soort van juiste conclusie inderdaad.

Op 1 maart 2021 15:41:53 schreef electron920:
Ha Dutch 79,

Die zijn wel heel zuinig met de code ik verwacht een S4 dat is een 1N4004.
Die drie streepjes dat geeft de kathode aan de diode wordt gebruikt om verkeerde polariteit ( omwisselen van de positief dan wel negatieve pool te voorkomen.
Er is ook een M4 die heeft 4 streepjes dus het zal wel een bepaalde afspraak zijn heel erg ondoorzichtig :?

Groet,
Henk.

1N4004 kom ik alleen afbeeldingen tegen van niet smd

Ha Dutch 79,

Dat klopt daarom moet je kijken naar de S4 de 4 staat op je component.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Op 1 maart 2021 17:52:23 schreef Shiptronic:
[...]

Ja TS heeft zelf de boel gesloopt.

[...]

waardoor denkt men met het omdraaien van een voeding iets op te lossen ?

Op de PCB zitten 2 ingangen, de eerste voor de 4 interne AAA en de 2e voor een externe backup zodat wanneer de kast op slot zit je met een externe batterij houder je toch power hebt voor het slot.

Dus om uit te sluiten of het aan de externe batterij lag heb ik de draden omgewisseld en ligt het overduidelijk aan dat component op de pcb en niet aan mijn externe batterij.

Zo beter te begrijpen wat ik er mee bedoelde?

Overigens heb ik dit pas gedaan nadat hij het niet meer deed, Ja ik heb het zelf gesloopt dat snap ik ook wel maar niet zoals jij direct dacht maar door de connector van de draad af te trekken omdat ik hem door een gaatje wilde halen.

[Bericht gewijzigd door Dutch 79 op dinsdag 2 maart 2021 10:56:29 (15%)