Klik in luidspreker rcf

Hallo .
Ik heb een probleem met een actieve speaker rcf type ART710A
Als ik hem aansluit, hoor ik enkel klikken in dewoofer en tweeter. Ik dacht dat de eindtrappen defect waren IRFB4229. Heb ze vandaag vervangen maar probleem blijft.. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Zit er nog een voedingslampje op en knippert dat ook?

Check of beide PWM ic's spanning krijgen. Dit zou iets van 12V moeten zijn. Zo niet, voeding nazien.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
vergeten

Golden Member

@Rolly 789
Het is belangrijk te beginnen met een goede duidelijke klachtomschrijving, anders wordt het een valse start :)

Zoals ik het begrijp, speelt hij niet, maar staat hij slechts constant te klikken zolang hij is ingeschakeld.

Als ik dat goed heb (laat maar weten als het niet zo is)
Dan duidt dit op een voeding die repeterend probeert te starten.

[Bericht gewijzigd door vergeten op zaterdag 6 maart 2021 16:02:38 (23%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Hallo , bedankt voor jullie antwoorden,
Ik zal iets duidelijker zijn.
Als ik speaker aanzet gaan lampjes signal en limiter eventjes aan , standby lampje gaat niet aan terwijl deze wel aan is bij de tweede luidspreker die wel werkt.
Als ik dan een signaal stuur naar de ls dan gaat het lampje signaal pinken, wat logisch is , maar dan hoor ik dat geklik. Zou het kunnen liggen aan de P20NK50Z die aan de kant voeding zitten dan ?

WillemV2

Special Member

Zou inderdaad de Mosfet kunnen zijn, maar in een voeding kunnen ook andere dingen defect (Elco's en diodes bijvoorbeeld). Zomaar componenten eruit trekken en vervangen kan een dure en tijdrovende grap worden.
Je kunt beter meten om te kijken waar het fout gaat, of componenten doormeten als ze verdacht zijn.

Heb je een schema en/of foto van de print waarop het voedingsgedeelte zit of te zien is?

Bedankt .
Ik denk dat eens ga nameten op verschillende componenten.
Probleem is dat ik geen schema heb en online niet te vinden is
Ik wel foto's van onder en bovenkant

Er zit een kleine voeding welke de pwm ic's van spanning voorziet. Die staat los van de main supply. Soms kunnen defecte bootstrap elcos van de pwm ic's dit probleem veroorzaken. Op elektrotanya staan de schema's, zoeken op digipro 400 of db Technologies speakers. Volgens mij mist C16?

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!