Onbekend stukje techniek

Beste leden,

Wie kan mij vertellen wat dit voor stukje techniek is?
Ik heb niet meer info dan deze foto, een klant van mij wil weten wat dit is..
Ik heb al proberen te google op de codes maar kom er niet uit.

Sine

Moderator

Dat lijkt niet meer dan een setje zekeringhouders met bijbehorende bewaking.
Als een zekering faalt zal het rode ledje aan gaan en het relais afvallen of opkomen om een storing te signaleren.

Dat zou mijn gok zijn in ieder geval.

@Sine,

Ik dacht ook aan zo iets, maar vind dat er net te veel componenten voor op zitten om alleen als trip melding van zekering te functioneren..

Wellicht iets van stabilisator of scheiding... of...

EricP

mét CE

Teken er van eentje ff een schemaatje van. Zoveel componenten zijn het niet...

Wat meer componenten zou kunnen omdat er zowel een LED als een (storings?) relais wat moeten doen. Dat kan vast slimmer, maar als men dat niet gedaan heeft...

De dioden zijn er wat te klein voor, maar ik zat ook nog ff aan stroomrelais voor navigatie verlichting te denken. Aan de ene kant schakelaars. Aan de andere kant verlichting / GNDs (per 2 uitgangen 1 GND). En dan wat transistor logica: lampje wel aan maar lampje trekt geen stroom? Niet goed! Dat is alleen wat onlogisch met al die doorverbindingen aan de bovenkant.

WillemV2

Special Member

Weet de klant niet waar hij/zij deze foto genomen heeft? Want als je weet in wat voor installatie het zit en/of waar de draden heen gaan/vandaan komen, wordt het mogelijk makkelijker om een gok te wagen...

Lambiek

Special Member

Op 9 maart 2021 08:24:08 schreef SecondGeneration:
Wie kan mij vertellen wat dit voor stukje techniek is?

Is het niet een print van Contaclip?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Zekeringenmodule met signalering zoals eerder gezegd. Kom je nogal eens tegen in de voedselindustrie en scheepvaart. Ik heb er hier ook nog een stuk of 5 liggen.

De aansluitingen:

[Bericht gewijzigd door Dominic op dinsdag 9 maart 2021 12:38:28 (15%)

Lambiek

Special Member

Die van de TS komt uit de mengvoederindustrie zo te zien. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Uit niewschierigheid:
Voor die terugkoppeling...
Is dat een 2 transistor oscillator zodat het ledje gaat knipperen, of is er een transistor voor de LED, en een voor de "algemene" terugkoppeling die het relais schakelt?

Sine

Moderator

Ik gok het laatste, voor een knipper heb je nog C-tjes nodig, en die zijn er niet.

mensen bedankt voor de snelle reacties!! ik ben geholpen :)