Arduino Seriele Monitor

Hallo;Ik heb sinds gisteren een probleem met het uitlezen van een IR-afstandbed,als ik de seriele Monitor aan klikte kon ik met de juiste schets de sleutel codes uitlezen,nu niet meer wat ik nu krijg zie bijlage. Dit werkte goed onder Arduino 1.6.12 ik heb ook Arduino 1.8.13 gedownload maar die zit in een andere map.Heeft iemand hier een oplossing voor. :/

Electronica is mooi als het goed werkt

De oplossing staat in de melding. Ik neem aan dat je beschikt over de source code?

R-Yen;Ik heb aan het boven staande niets veranderd het heeft altijd goed gewerkt , ik heb alleen de nieuwe versie van arduino er opgezet in een aparte map maar die die doet de zelfde foutmelding.is er misschien een conflict mogelijk.

Electronica is mooi als het goed werkt

Heb hetzelfde voorgehad, was verholpen nadat ik in de library manager IRremote versie 2.0.1 ben gaan gebruiken en niet de meest recente versie

EgbertG

Golden Member

De foutmelding zegt niet perse dat de ondersteuning van die functie is verdwenen. Normaal betekent dit alleen dat er betere methodes beschikbaar zijn.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 9 maart 2021 17:07:10 schreef Lualaba:
Heb hetzelfde voorgehad, was verholpen nadat ik in de library manager IRremote versie 2.0.1 ben gaan gebruiken en niet de meest recente versie

Niet de juiste werkwijze. Als er niet meer ondersteunde functies zijn, dan zijn die meer dan waarschijnlijk overgenomen door een andere functie. Op de website van de librarie ga je dan ook terugvinden hoe je de problemen kan oplossen. Onder andere tussen versie 5 en 6 van de JSON parser zijn er wat dat betreft wel wat wijzigingen. Voor IRremote staat er net zo een aanpassing online. https://github.com/Arduino-IRremote/Arduino-IRremote

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Akkoord, ben zelf nog niet zolang bezig met Arduino en kan dus zelf nog geen sketch maken of aanpassen.
Op de site arduinomodulfes.info heb ik de sketch gevolgd voor KY022 en als ik die uitvoerde dan kreeg ik ook op mijn serial monitor dat die verouderd was, heb wel geprobeerd om aan te passen maar kreeg het niet geconfigureerd.(gebruikte toen de meest update versie van IRremote)
Na de vroegere versie geïnstalleerd te hebben lukte het wel om de HEX codes af te lezen.

Het werkt weer,de oplossing is als volgt. In de map "libraries"van arduino 1.6.12 de IRremote map vervangen 2.0.1 en de daar aanwezige map "robot-IRremote verwijderd. Allen bedankt voor de spontane inzet. :)
Mvrgr Bert

Electronica is mooi als het goed werkt