buizen

Weet iemand welke buis dit is, op het doosje waar hij in zit staat 6v6, maar er zijn veel 6v6 modellen te vinden met google maar er lijkt er geen een op deze.

Arco

Special Member

De 6v6 bestaat in vele modellen. Deze ziet ew wat vreemd uit omdat 'ie zo te zien kaal is gekrabt...
Enkele modellen te zien op de site van (de helaas overleden) John Hupse: https://www.hupse.eu/radio/tubes/6V6.htm

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja dan lijkt hij toch wel op die van Tung-Sol, vind er net nog een zonder doosje en die ziet er net zo uit, ook kaal.

De cijfers en letters onder op deze oude buizen zeggen die niets over wat voor buis het is?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heb een doos met buizen uit een erfenis, nog eens alles doorlopen heb ik er nog een gevonden waar het type nog op staat DL21, op 1 van de buizen staat aan de onderkant h7 en dat klopt met DL21 op de andere staat ook wat maar geen h7. dus soms staat het er wel en soms niet denk ik.

Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Arco

Special Member

op de andere staat ook wat maar geen h7

Daar hebben we weinig aan... ;)
Wat staat er dan wel?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 13 maart 2021 11:34:14 schreef blokker1:
Heb een doos met buizen uit een erfenis, nog eens alles doorlopen heb ik er nog een gevonden waar het type nog op staat DL21, op 1 van de buizen staat aan de onderkant h7 en dat klopt met DL21 op de andere staat ook wat maar geen h7. dus soms staat het er wel en soms niet denk ik.

Buiscodes (Philips in lang houdbare inkt of ingeslagen in de metalen ring) zijn erg interessant.

Buizen uit de jaren '30 en '40 hebben vaak een 3-cijferige typecode inplaats van 2 tekens. De DL21 heb ik niet in mijn lijstje daarvan staan. Ik zou erg geïnteresseerd zijn in merk, type en volledige code (2 regels) van die buizen en elke andere buis die je niet direct thuis kunt brengen. Waarschijnlijk kan ik de meeste dan al voor je vertalen, behalve dan dus die DL21.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op de ene staat niets meer op de andere h7u en 41 en op de andere waar het opschrift nog leesbaar is alleen een l en een 3.