Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

Tnx!
Dat is alleen wel de versie zonder schakelaar.

Ik moet er ook nog 2 met schakelaar hebben.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Even terug komen op:

Op 26 februari 2021 22:22:13 schreef weardguy:
Maar... waar ik die Dexerials SFH-1412 zekeringen kan krijgen...

Na overleg op m'n werk kon ik monsters aanvragen bij Dexerials. Of het formulier bij die Japanners heeft nooit gewerkt (na het klikken op 'verzenden' kreeg ik geen bevestiging dat het gelukt was) of ze hebben nooit geantwoord.

Ik heb me tot ATC Semitec, een andere fabrikant van die dingen gewend, uitgelegd waar ik mee bezig was en er zijn nu 10 van die dingen naar me onderweg. Niet gratis, maar ik heb ze tenminste rechtstreeks van de fabrikant. Want de originaliteit van de onderdelen vond ik wel een gok bij Amazon/Aliexpress...

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 21 maart 2021 20:28:25 schreef weardguy:
Even terug komen op:
[...]
Na overleg op m'n werk kon ik monsters aanvragen bij Dexerials. Of het formulier bij die Japanners heeft nooit gewerkt (na het klikken op 'verzenden' kreeg ik geen bevestiging dat het gelukt was) of ze hebben nooit geantwoord.

Ik heb me tot ATC Semitec, een andere fabrikant van die dingen gewend, uitgelegd waar ik mee bezig was en er zijn nu 10 van die dingen naar me onderweg. Niet gratis, maar ik heb ze tenminste rechtstreeks van de fabrikant. Want de originaliteit van de onderdelen vond ik wel een gok bij Amazon/Aliexpress...

ik ken deze, zitten in een makita accupack ook. vooral de oudere packs hebben deze aan boord. vaker zijn deze stuk als de bms de boel heeft afgekeurd, maar het resetten van die dingen is nog geen hond gelukt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik ben op zoek in NL naar een brugcel MB6S 600V/0,5A, voor mijn ledlampdriver op de badkamer.
Kan hem niet vinden in NL behalve bij Mouser en Farnell, maar daar kan ik niet bestellen helaas.

EDIT Oeps, gevonden bij EOO!

Sloop maar eens een led starter (zo'n zgn doorverbinding) open. Daar ben ik ze in tegen gekomen. + en - aan elkaar gesoldeerd en de twee ~ aansluitingen ieder aan een pin van de starter.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Ik ben op zoek in NL naar een brugcel MB6S 600V/0,5A

Als je nog oude led of spaarlampen hebt liggen: in de meeste zit wel zo'n brugcel...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dank voor de tips!
Had ik inderdaad eerst kunnen kijken.....Niet aan gedacht.
Maar ik heb hem reeds gevonden en besteld.

flash2b

Special Member

Ik moet een 4 tal LED displays op een print solderen, maar wil ze verhogen zodat hoger zijn als de andere onderdelen.

Hebben jullie tips om LED displays verhoogt in te solderen, de pennen zijn lang genoeg.

bprosman

Golden Member

Op 25 maart 2021 17:51:38 schreef flash2b:
Ik moet een 4 tal LED displays op een print solderen, maar wil ze verhogen zodat hoger zijn als de andere onderdelen.

Hebben jullie tips om LED displays verhoogt in te solderen, de pennen zijn lang genoeg.

Een IC voet met gedraaide contacten "leegboren/trekken" en dat gebruiken als "spacer"?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
flash2b

Special Member

Ja dat kan prima werken en zou ook de soldeer hitte moeten kunnen overleven.

Misschien de displays in een voet zetten zou ook kunnen zit ik net te bedenken n.a.v. jouw oplossing.

[Bericht gewijzigd door flash2b op donderdag 25 maart 2021 18:09:48 (41%)

Ik hou er gewoon iets van constante dikte tussen terwijl ik soldeer. In mijn geval is dat "een print": 1.6mm.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Peter_dtn

Golden Member

weet iemand waar ik dit soort "veertjes" kan kopen, het is bedoelt voor een scope probe, ipv het massa "touwtje"

Het is een soort veren-staal, misschien ook wel zelf rond een boortje te wikkelen. Maar wie heeft 't?

Dank alvast..

Bij de beter merken scopes werden ze als accessoire meegeleverd met de probes.
Los ben ik ze nog nooit tegen gekomen.

Peter_dtn

Golden Member

Op 25 maart 2021 21:43:29 schreef Brainbox:
Bij de beter merken scopes werden ze als accessoire meegeleverd met de probes.
Los ben ik ze nog nooit tegen gekomen.

Dat klopt, bij een Agilent scope zat bij elke probe zo'n veertje, ik heb echter nu een oude sampling scope met probes waar ze niet bij zitten. Helaas is de sampling probe dunner dan de Agilent probes dus ze passen niet...

Koperdraad blijft niet echt goed zitten, er moet iets van vering in zitten.

Misschien een Helical antenne-spoeltje in de juiste maat buigen..

Dank voor de response !

maartenbakker

Golden Member

Een contactbusje, binnendiameter ongeveer 1mm, buitendiameter 1,95mm,lengte zonder aanhangsel 7,10mm. Binnendiameter was een beetje lastig met de schuifmaat.

Het piemeltje is niet van belang, het gaat puur om het gaatje (that's what she said). Deze busjes worden in een Italiaans designarmatuur op de fitting van laagvoltgloeilampen gesoldeerd om er een spaghetti draad of stekertje in te steken.

Nou ben ik ook benieuwd naar de oorspronkelijke toepassing, dat kan ook een weg zijn om er aan te komen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 26 maart 2021 02:08:02 schreef maartenbakker:

Deze busjes worden in een Italiaans designarmatuur op de fitting van laagvoltgloeilampen gesoldeerd om er een spaghetti draad of stekertje in te steken.

[bijlage][bijlage]

ik zou zeggen, worden geknepen, solderen aan de voet van een halogeentje is niet bijster verstandig..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik ben op zoek naar een batterij control board voor lithium batterijen met status ledje.
vreemd genoeg kan ik die nergens vinden?

Specificaties
1) 2 lithium batterijen in serie
2) overload protection
3) status ledje (laden, vol, leeg, error)

Iemand enig idee waar ik die kan vinden ?

maartenbakker

Golden Member

Op 26 maart 2021 07:08:44 schreef testman:
[...]

ik zou zeggen, worden geknepen, solderen aan de voet van een halogeentje is niet bijster verstandig..

24V 15W A60 E27 ;-) Sorry, vergeten erbij te zetten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fatbeard

Honourable Member

Op 25 maart 2021 22:44:31 schreef Peter_dtn:
...
Koperdraad blijft niet echt goed zitten, er moet iets van vering in zitten.
...

Bij de modelbouwzaak wat verenstaal van 0.5mm halen, kost vrij weinig. Conrad heeft het ook, dacht ik (niet gecheckt).
Oude gitaarsnaren zijn ook een aardige materiaalbron.

Met wat geduld is het om een boortje (ca. 20% dunner dan de uiteindelijke maat, enig geëxperimeteer is nodig) te wikkelen, zo heb ik er al verschillende gemaakt...

Een andere optie is kant-en-klare trekveertjes modificeren...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Een andere optie is kant-en-klare trekveertjes modificeren...

Ik zou voor die paar Euro niet zelf gaan prutsen... ;) (zie mijn link boven)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Ik ga binnenkort wat meetsnoeren maken, nu weet ik dat het "beste" spul het siliconensnoer is wat EOO ook verkoopt/verkocht. Iemand nog een tip wat 2nd best zou zijn ? Ik gebruik ze zeker niet dagelijks, eerder maandelijks.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Kruimel

Golden Member

Voor een project zoek ik dit soort moertjes:

Ze zijn bedoeld om in een PCB geperst te worden, dus het randje is ~1,5mm. Deze is M4, maar M3 mag ook (het bord is nog niet ontworpen).

@bprosman: Ik heb voorheen LiFY 0,75mm2 draad van Conrad gebruikt omdat het in veel kleuren te krijgen was (ik heb 10 verschillende kleuren). Het is heel soepel omdat de verdrading heel fijn is. Ik kon het op de site niet meer vinden, maar zoeken op de Conrad site is nooit echt super geweest. Ik geef niet veel om siliconensnoer, alles blijft er aan hangen en de voordelen zijn voor mijn gebruik klein.

Andere aanrader vind ik een artikel op AliExpress:

Bron: Cleqee P1045 5PCS Test Hook Clip To 4mm Stackable Banana

Niet heel goedkoop (voor AliExpress), maar een ordegrootte beter dan mijn laatste experiment met testdraden van Ali. De draden lijken echt koper (90mΩ voor twee in serie) en de banaanpluggen hebben veren die ook wat doen zodat ze daadwerkelijk geschikt zijn voor de geclaimde 5A.

Hé Kruimel, ik heb even gezocht voor je, zo'n moertje noemen ze in het engels een 'swage nut' of een 'self-clinching nut'. Daarmee kan ik het een en ander vinden op Aliexpress en Ebay. Ik zie dat je met de code S-M3 of S-M3-1 nog een hoop vind, ook bij Mouser.

Dit topic is gesloten