trafo buizenversterker

Arco

Special Member

Er zijn ook trafo's geweest voor 200-220-240 primair, dat zou kunnen kloppen...
(8-9: 200v, 8-10: 220v, 8-11: 240v)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Hier een vergelijkbare trafo van STV, Londen

Misschien helpt je dit naar het merk.

Naar zeggen was mijn trafo uit een voorversterker. Dat zou kloppen met de opgegeven waarde van de maximale stroom van de hv-wikkeling.

60v kan schermroosterstroom zijn.

Let er op dat één aansluiting voor een statisch scherm is.

Succes,

T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Plaatje heeft er bij mij dus waarschijnlijk ook opgezeten, maar hij is helemaal zwart gespoten, heb met alcohol verf er af kunnen krijgen maar er staat helaas niets meer onder.

Arco

Special Member

Dat 8...11 primair is kun je ook zien aan het feit dat ze meer naar binnen zitten (primair is bijna altijd de 1e wikkeling), en 34...36 zit meer naar buiten.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 31 maart 2021 19:24:03 schreef Arco:
Dat 8...11 primair is kun je ook zien aan het feit dat ze meer naar binnen zitten (primair is bijna altijd de 1e wikkeling), en 34...36 zit meer naar buiten.

[bijlage]

Tja dat zijn van die dingen die je eigelijk zelf al vaak gezien heb maar niet tot je doordringt.
Dan is het dus een 2x136v trafo.

Tidak Ada

Golden Member

Let wel op dat de schroefgaten waarschijnlijk Engelse draad hebben: BSF = British Standard Fine, dat is de fijne versie van de bekende Witworthdraad (BSW).
De schroef is c.a. 0,2 mm dunner dan M5 en die draad past niet.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Ben je dan niet bang dat het kruim in de trafo terecht komt?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Originele schroeven zitten er gelukkig bij.

Hubie

Special Member

Wat staat er op dat voedingsprintje met de diodebrug al gemonteerd,links bovenin naast het chassis?Is het onderdeel van een kit?Een kit waar je zelf de trafo's bij moet kopen/scharrelen b.v.

[Bericht gewijzigd door Hubie op donderdag 1 april 2021 13:59:20 (19%)

EgbertG

Golden Member

klopt idd van die Engelse draad ... ik heb t wel moeten optappen

Op 1 april 2021 13:47:50 schreef Hubie:
Wat staat er op dat voedingsprintje met de diodebrug al gemonteerd,links bovenin naast het chassis?Is het onderdeel van een kit?Een kit waar je zelf de trafo's bij moet kopen/scharrelen b.v.

Komt van marktplaats, Universele hoogspanningsprintplaat Rev3.0. heeft degene zelf ontworpen

Heeft ook printje voor een push pull el84

Op 1 april 2021 13:47:50 schreef Hubie:
Wat staat er op dat voedingsprintje met de diodebrug al gemonteerd,links bovenin naast het chassis?Is het onderdeel van een kit?Een kit waar je zelf de trafo's bij moet kopen/scharrelen b.v.

Is mijn hobbyprintje, ik heb veel meer voor buizenschakelingen getekend, gerbers staan op DIYAUDIO. Heb HEEL veel buizen gerelateerde onderdelen die ik kwijt moet(Binnenkort naar kleinere ruimte verhuizen) en soms blijft er een printje over die zet ik dan op MP.

https://www.diyaudio.com/forums/tubes-valves/359636-v4lve-lovers-free-…

Gr,
Florick

Foto's van de vorige revisie van dat printje:

expert in percussive maintenance
Hubie

Special Member

Op 31 maart 2021 19:24:03 schreef Arco:
Dat 8...11 primair is kun je ook zien aan het feit dat ze meer naar binnen zitten (primair is bijna altijd de 1e wikkeling), en 34...36 zit meer naar buiten.

[bijlage]

Dat de primaire wikkelingen/aansluitingen meer naar binnen zitten klopt als een zwerende vinger. https://www.google.com/search?q=parmeko+gresham++oil+filled++transform…
(Met als uitzondering olie gevulde smoorspoelen en audiotrafo's)

De soldeerlippen van pin 9 en 10 zijn afgebroken en aan 8 en 11 zitten de draadjes nog aan dus dat moet haast wel voor de(oude) 220 V of 240 V(UK)netspanning zijn(heeft ook de meeste Ω).Ik zou daar gewoon 230 V op zetten en dan meten wat er secundair uitkomt.Zoals ik het getekend heb is pin 35 de midden aftakking(CT) maar dat klopt(denk ik) niet,teveel verschil tussen 35-34 en 35-36.

@florick,ah een universeel printje dus.Omdat het op de foto van de TS staat dacht ik dat het bij een kit hoorde.