Samsung UE40F7000SLXXN

Ik heb een probleem met mijn TV Samsung UE40F7000SL +/- 2013 deze wordt erg weinig gebruikt (eigenlijk alleen voor F1) nu had ik bij de laatste wedstrijden van F1 vorig jaar dus dat de tv af en toe knipperde, als hij koud is is het eerst goed bij warm worden wordt het probleem erger en op dit moment dus veel erger geworden dan dat het vorig jaar was.

Het lijkt op een los contact en heb zelf dus de achter kant er af gehad om alle stekker verbindenden los te halen en opnieuw er op te plaatsen helaas heeft dit niets geholpen.
Zelf ben ik niet in staat om van alles door te meten maar misschien is er hier iemand die kan zien wat er aan de hand kan wezen en/of het rendabel is om te repareren zie video op YouTube.
https://youtu.be/CE7WaDD1klk

P.s. Als achterkant eraf is kan ik de backlight zien branden en deze is gewoon op constante sterkte als ik helderheid omhoog doe zie je dat de backlight helderder wordt en blijft.

Wim.

[Bericht gewijzigd door Weerman2 op maandag 5 april 2021 14:35:17 (11%)

Ik heb even gegoochel wat een tcon is maar dat is de printplaat die het lcd scherm aanstuurt, dit lijkt mij heel wel mogelijk dat dit het probleem is.

Nu nog zien of ik ergens een tcon board kan vinden hartelijk dank smd voor uw reactie.
Zal even kijken welke type board of het is.

P.s heb een foto gemaakt van type board wie heeft er bij toeval nog dit board liggen en wil hem verkopen?

https://myalbum.com/photo/9xR62hUHqUSN/360.jpg

Wim.

[Bericht gewijzigd door Weerman2 op maandag 5 april 2021 21:18:09 (22%)

Geef even het merk en modelnummer van het panel zelf (grote witte sticker). Die BN41 nummers zijn totaal nietszeggend (dat zijn namelijk de partnummers van de kale PCB).

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ja klopt kwam er ook achter dat die nummer die ik op foto heb gezet niet de juiste is hierbij de juiste foto.

Wim.

https://myalbum.com/photo/Bd3f4ZRPciQV/360.jpg

Op de LSF400HL03 zou je wat moeten terugvinden, op paneel zelf zal ook dit nummer naar voren komen...

Uiteindelijk 1 tcon online gevonden maar ik twijfel om te bestellen gezien er natuurlijk geen 100% zekerheid is dat dit het probleem oplost en nogal logisch dat ik hem niet retour kan sturen als dit het probleem niet op lost.
Het vreemde is hoe vaker hij aanstaat hoe beter het wordt.

Nee hier wordt niet gerookt en ook luchtvochtigheid is niet hoog hier (rond de 50%) en ook zitten er nog een paar onweersvliegjes achter het glasplaat.

Als ik een nieuwe tv zou kopen zit ik naar een LG met OLED te kijken 48 inch op dit moment zijn modellen van 2020 in de uitverkoop, zijn deze tv’s een beetje goed?
Eigenlijk overkil als je alleen maar F1 kijkt maar wie weet als die er eenmaal hangt dat er weer meer tv wordt gekeken (kijken nu op iPad) dus afwegen wat ik moet/wil.

Wim.

Sja, wat kost die Tcon?? vergeet niet dat de TV zeker defect ook nog wat waard is en je de Tcon zo weer kan verkopen.

LG, ja op zich OK, alleen net zoals alle TVs op ECO mode zetten of verlichtingssterkte naar 50% zetten kunnen ze lang mee gaan..

Tcon incl verzending 58,- euro. Als ik op internet zoek naar storingen van tcon zie ik mijn probleem niet echt voorbij komen.

Wim.

En verkrijgbaarheid is ook slecht, zegt ook genoeg..

Vandaag mijn nieuwe tv aangesloten dus mijn oude tv is evt te koop.

Wim.

Uiteindelijk T-CON print toch besteld en vervangen, nu werkt de Samsung tv weer goed dat was dus toch het probleem bedankt voor je hulp.

Onderwerp kan dus evt gesloten worden

Wim.

Gelukkig! was ook te makkelijk en voor de hand liggend.. Nu 2 TVs!!

Nee heb de nieuwe weer retour gedaan mede gezien er in mijn oren slecht (blikkerig) geluid uit kwam hoe ik hem ook instelde zelfs nog een bose tv soundbar er bij gehad ook dat was niet echt de oplossing.
Nog in twijfel gestaan om een 55 inch OLED Sony (A8) te proberen maar uiteindelijk mijn oude tv gerepareerd ook omdat de tv eigenlijk alleen maar voor F1 aan staat.

Wim.

55" Oled is wel een mooie beeldje!!