Schema Cyrus 2 PSX power supply

Hai, ik ben op zoek naar het schema van de PSX Power Supply voor een Cyrus Mission two versterker. Miscchien dat iemand mij hiermee kan helpen?
Hoor het graag en super bedankt vast.
grz. michel

Dank voor de reactie, maar dit is van de versterker zelf.
Waar ik naar op zoek ben is het schema van de externe (extra) PSX powersupply.

RAAF12

Golden Member

Daar zijn diverse versies van, oude en nieuwe versie waarom wil je een schema? Nabouwen?

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zaterdag 10 april 2021 19:22:24 (17%)

Hai, ja, ik wil het idd nabouwen maar heb graag wat meer gegevens over o.a.atrafo (spanningen, stroom) elco's en uitgangsspanning.
Ik wil dit toepassen op een Cyrus one.
Het moederboard is hier al op voorbereid, en wil met een XLR connector deze van de externe voeding voorzien.

Leg gewoon eens precies uit wat je wilt gaan doen.

De cyrus one is compleet met voeding ingebouwd. Je hebt alle spanningen.
De Cyrus one is al voorbereid voor een PSX voeding van een cyrus 2? Door wie dan?

[Bericht gewijzigd door nijhuisr op zaterdag 10 april 2021 21:41:29 (10%)

Op de print van de Cyrus one kan je de voorbereiding vinden voor de externe (PCX) voeding.
Is volgens mij ook hetzelfde ontwerp als de Cyrus two.
Daarom wil ik graag zelf een voeding hiervoor bouwen, met dezelfde specs als de PCX. Vandaar dat ik die gegevens graag heb.
Is een leuke uitdaging die volgens mij gewoon te doen is.
En de Cyrus two heeft ook een geheel eigen voeding trouwens.
Vandaar mijn oproepje of iemand misschien een schema van deze PCX heeft.
grz. michel

Dus wat ik wil is de Cyrus one van een PCX (zwaardere externe voeding) voorzien waardoor deze wat meer body krijgt.

Wat achtergrondinfo voor de meelezers die niet helemaal snappen waarom: de ingebouwde voeding van een Mission Cyrus is een beetje krap ontworpen, tot op zo'n niveau dat er officieel alleen 8 ohm speakers aangesloten mogen worden.

Later zijn er upgrades bedacht door Mission zelf, waaronder een externe voeding, waardoor de versterker wél in staat is om 4 ohm speakers goed aan te drijven. Ook latere uitvoeringen van de versterker zijn anders opgebouwd dan de standaard versie, voor zover ik weet.

De Cyrus 1 is een ontzettend goed klinkende versterker, maar uitsluitend als je licht aan te sturen speakers aansluit.
Hij klinkt werkelijk fantastisch aan mijn Tannoy Titan boekenplankspeakertjes.
Sluit ik echter mijn amerikaanse AR2ax blaasbakken aan met 10" woofers, dan klinkt het echt helemaal nergens naar (terwijl die speakers op een andere versterker van hetzelfde vermogen prima klinken). Wil je de versterker dus met wat zwaarder materiaal gebruiken, dan kan de externe of anderzijds zwaardere voeding zeer wenselijk zijn.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Hoi RAAF12, het gaat om de bovenste versie (van jouw foto's).
En inderdaad, ik wil deze graag nabouwen. Heb jij hier misschien meer info over?
Dank vast.
grz. Michel

Anoniem

In volgend draadje op een ander forum is er iemand die de volledige service manual heeft:
https://www.diyaudio.com/community/threads/building-a-cyrus-psx.266050…
Misschien kan u hem contacteren ivm een kopie.

Hij heeft daar het schema uit die manual geupload.
Ik weet niet of dit de versie is die u zoekt maar bij deze:

Hoi Dank voor de tip. Ik ga even kijken!

RAAF12

Golden Member

Dat schema hierboven is versie 09 (issue09) revision2. Als het goed is staat dat ook op de koperzijde van de PCB vermeld.

Henry S.

Moderator

Op 19 september 2022 16:22:14 schreef opruiming:
In volgend draadje op een ander forum is er iemand die de volledige service manual heeft:
https://www.diyaudio.com/community/threads/building-a-cyrus-psx.266050…

In dat topic zie je ook een pcb die verkrijgbaar is Ebay. Koop ze niet kant en klaar, voor die prijzen koop je nog amper een paar elco's, dus hoed u voor namaak.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.