Bestellingen uit China duren (momenteel) lang ?

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 13 april 2021 19:44:01 schreef BenI2C:
Hoezo duurt lang ?
Supersnelle levering "Energiemeter" via Aliexpres Besteld 4 april 2021. Op de deurmat vandaag 13 april.
Binnen 10 dagen in huis.

Er zijn er momenteel velen die binnen 10 dagen levering beloven. Meestal lukt dat nog ook.

Bepaalde zaken zijn wel serieus in prijs aan het stijgen. Een BME280 bordje kostte in december 1,85€. Vandaag bij dezelfde leverancier en zelfde uitvoering 3,36€. Of bijna verdubbeld. BME280 is als los IC niet vindbaar bij de gekende leveranciers zoals mouser.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
trix

Golden Member

die arrogantie,....die stoort me nog het meest. mail....doen we niet.....zoek het maar lekker uit,..doei.

ik heb 2 zendingen met het zelfde probleem, bij de 1e loopt de correspondentie nog, die wacht nog op het pakketje.

bij die 2e krijg ik standaard hetzelfde bericht retour met een link naar een algemene probleem pagina van alie express. dus al gezegd, dat ik het opgeef, en dat ik er niks om geef wat hij mat het pakketje doet.
dus ik wou dat k*t bedrijf een passende review geven.....krijg het niet voor elkaar :(.

edit: o ja.....die jufrouw aan de lijn zegt: je kan op de site de status zien. ik regaeer met: zo'n pakketje uit china kan 2-3-4-5-6-7 weken of langer onderweg zijn, met meerdere pakketjes heb je een dagtaak aan het bij houden van alle statussen.......tsja,...ik kan verder niets voor u doen :(

[Bericht gewijzigd door trix op dinsdag 13 april 2021 20:42:43 (22%)

eigenwijs = ook wijs

in belgie is brucargo aan het foefelen

kreeg ik ineens een half open gescheurd pakje in de bus

erin een heleboel kleine pakjes uit china (en mogelijks zijn er zo nog uit die grote zak uit gevallen)

als ik tracking bekijk staan sommigen al sinds 1-2 april op 'accepted bij last mile carrier' en de jongste staan op 5-6april op die datum.
pakjes werden geleverd op 6april

dus op 6 april hebben ze blijkbaar al mijn pakjs samen genomen, in 1 zak gestoken en dat werd als afzender brucargo naar mijn huis gestuurd.
de pakjes die er dus al lagen van 1april zit ik dus een week langer op te wachten. en ik heb zo nog al pakjes gehad, ik dacht eerst dat de chinees mijn verschillende bestellingen had samengegooid, maar het gebeurd dus blijkbaar in belgie.

wel straf dat die mannen dus pakjes gaan verzamelen van mensen om er diegenen uit te halen die regelmatig pakjes hebben (of ze kennen mijn naam al :-) )

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Arco

Special Member

Ik vindt het ook altijd vreselijk als een site als afleverdatum 'vandaag' of morgen' opgeeft. Waarom van die schimmige en vaak onjuiste aanduidingen.
Geef gewoon de datum op, desnoods met 'vandaag' of 'morgen' erbij...

Ik heb bij PostNL gehad dat er op maandag een pakje verstuurd was. Bij tracking stond pas wat om half twee 's nachts.
Daar stond 'aflevering morgen tussen 13.00 en 16.00 uur'.

Wat is dat? Is dat dinsdag, of woensdag. (de nacht hoort bij dinsdag, dus zou het woensdag moeten zijn.)
's Morgens om 06.30 uur nog eens gekeken, toen stond er plotseling 'aflevering vandaag tussen 13.00 en 16.00 uur'... (dus toch dinsdag)

Blijkbaar vindt men bij PostNL niet dat de volgende dag om 12 uur 's nachts begint...
Als klap op de vuurpijl kwam het pakje pas 5 dagen later... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik kwam gisteren het perron opgelopen toen ik net het achtereind van de trein zag vertrekken... Ik heb uit verveling naar de gele borden staan kijken. "De treinen tussen 00:00 en 04:00 worden gerekend bij de dag er voor". Dus de "alleen op zondag" trein van 02:00 rijdt op maandag (in de nacht van zondag op maandag). Dus postnl is niet de enige.

@fcapri: Ik denk dat de afspraak iets is dat ze pakkejtes max 1 week mogen vasthouden om te combineren. Dan scannen ze alle pakjes die vandaag binnenkomen, onthouden de geadresseerden.

Volgende week gooien ze dan deze bak weer over een grote sorteerband. De grootste bak (aan het eind?) is dan "geen tweede pakketje gezien, gewoon op de post dan maar". Maar in jou geval weet ie: "nog 9 pakketjes gezien voor fcapri". Dus dan komt er een bak "fcapri" waarheen gesorteerd kan worden.

Vervolgens gooi je de bak "donderdag" ook nog eens over de band. Alle stations langs de band krijgen dan de pakketjes die daarbij horen.

Die sorteerband zag ik voorh et eerst bij het promofilmpje van LCSC.com... eehhh. wacht! Het was een "ik heb een bezoek gemaakt aan de LCSC fabriek" video van een italiaan, maar te vinden via de promofilm van LCSC zelf.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Ik weet dat ik "onder de rivieren" woon , en igv Friesland zou ik me dit ook nog voor kunnen stellen maar altijd gedacht dat we binnen NL nog "open grenzen" hadden .
Pakketje van EOO

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
flash2b

Special Member

Als je pakket in quarantaine :) had gegaan had ik het nog (misschien) kunnen geloven, maar ik denk dat de DPD vervoerder de weg kwijt was en even buiten de EU is gereden, misschien heen en weer naar de UK ? :+

En nou maar hopen dat je niet extra hoeft te betalen door dit gezeur !

Bapaktus

Special Member

De laatste tijd komen mijn pakjes via Ebay op tijd binnen.
Betaling via Paypall en gratis verzending.
Mijn laatste bestelling was een keramische plaat om voor het groter soldeerwerk te gebruiken.
Vlammetje of soldeerbout. Ik gebruikte eerst een tegeltje.
Het voordeel van deze gaatjesplaat is dat ik de losse onderdelen van het object d.m.v. pennetjes van 1mm kan fixeren en bovendien vlamvast is.
Mijn bestelling kwam ruim binnen de tijd, maar toen ik het pakje uit de brievenbus haalde had dit niet een stevige vorm maar voelde als een zakje grind. :(
Bericht naar de verkoper, sorry en kon kiezen tussen geld terug of nog een poging tot verzending. Heb voor de 2e optie gekozen.
Ik ben benieuwd. ruud

Mijn ervaring met "opnieuw opsturen" is dat het dan ZELDEN aankomt. Oftewel in meer dan 50% van de gevallen rekken ze daarmee tijd totdat de "je kan klagen of feedback inleveren via ebay" periode is afgelopen....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Ik heb ooit een 1m lange T8x2 schroefstang besteld bij BangGood, die kwam aan als een wokkel (serieus krom in twee dimensies). Geklaagd met een filpje, nieuwe werd opgestuurd.
Die was al beter: kwam aan als een stuk macaroni (serieus krom in één dimensie). Niewe klacht met filmpje: "we sturen een nieuwe".
Die derde poging leverde een vrijwel rechte op (ca 1mm buiging in 1 dimensie); ik heb het daar maar bij gelaten...

Mijn meest recente bestelling bij JLC had minder geluk: tracking zegt "afgeleverd" maar ik heb niets ontvangen. Kon ook niet, ik was niet thuis. Maar in de brievenbus was geen bericht te vinden van aflevering bij de buren of packetcenter. Bij elkaar toch ruim 30 euro pleite (en geen PCBs!)...
Omdat het 'uit het buitenland' komt zegt DHL Nederland niets te kunnen doen :(

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Bapaktus

Special Member

@rew
Mijn ervaring met "opnieuw opsturen" is dat het dan ZELDEN aankomt.

Ik denk dat wannneer ik geen nieuwe plaat krijg (of weer gebroken) ik dan deze stukken ga "monteren" in een houten of aluminium (hoekprofiel) raamwerkje.
Is dan gewoon te gebruiken.
Alleen even zoeken naar de juiste (steen)lijm.
ruud

flash2b

Special Member

Met post.nl gaat het voor mijn ook al niet best.

Als een pakket 'door de brievenbus' kan, dan wordt de AliExpress Standard Shipping omgeleid naar brief post. Verzendmethode Cainiao Super Economy gaat standaard naar brief post.

En dan krijg je in de App een foto te zien en dat het komt, dan een paar dagen daarna weer een foto, en een week daarna weer een foto, en een week daarna weer een foto maar nu met een extra adres strip. En dan komt het soms de dag erna aan of niet natuurlijk.

Als het AliExpress Standard shipping was, staat bij de pakket status "De zending is nog niet door post.nl ontvangen", maar als je na al die foto's gaat bellen ontkennen ze dat ze het hebben ontvangen terwijl ze je wel foto's sturen in hun eigen App van het betreffende pakket. Klagen als klant kan wel, maar alleen de verzender kan een onderzoek starten. Om gek van te worden. Inmiddels al 4 kleine pakjes sinds 7-Jan niet ontvangen. Gelukkig mag je na 40 dagen klagen bij AliExpress om je geld terug te krijgen.

Een pakket had het record van 6 foto's, maar nooit ontvangen en dat was Cainiao Super Economy dus dan kan je helemaal niet bij post.nl klagen.

RAAF12

Golden Member

Op 14 april 2021 11:06:08 schreef bprosman:
Ik weet dat ik "onder de rivieren" woon , en igv Friesland zou ik me dit ook nog voor kunnen stellen maar altijd gedacht dat we binnen NL nog "open grenzen" hadden .
Pakketje van EOO

[bijlage]
[bijlage]

Ik kan me voorstellen dat er een douane-hond aan het pakket gesnuffeld heeft?

bprosman

Golden Member

Op 14 april 2021 13:58:47 schreef RAAF12:
[...]

Ik kan me voorstellen dat er een douane-hond aan het pakket gesnuffeld heeft?

Norbert belde me zojuist, een onoplettende postsorteerder heeft het pakketje op de "Brexit" (Engeland) band gegooid.
Hij had nog een klant die dat was overkomen waardoor een pakketje een dag of 5 "onder water" was.
Naja allang blij dat het verklaarbaar is, het is hobby dus er loopt ook weer geen bloed uit.
Geeft wel aan waarom ik voor "bedrijfskritische toepassingen" zo blij ben met Farnell en UPS.

En dan krijg je in de App een foto te zien en dat het komt, dan een paar dagen daarna weer een foto, en een week daarna weer een foto, en een week daarna weer een foto maar nu met een extra adres strip. En dan komt het soms de dag erna aan of niet natuurlijk.

Heb vanuit China een pakketje wat vorige week op "Delivered" stond volgens de (AliExpress) tracking, en nooit mijn brievenbus maar ook mijn PostNL app bereikt heeft. Dus dat zal een kansloze actie blijven denk ik.

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 14 april 2021 14:13:01 (30%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik heb beperkt vertrouwen in dit ding. Chinese meneer zegt: rechtbuigen en niet zeiken. Printjes en lintkabel lijken verder niet echt beschadigd. Maar als het ding hierdoor volgende maand stuk gaat, kan ik echt niet meer bij hem aankloppen. En het is wel gewoon een nieuw ding (15€ geloof ik), geen tweedehands rommel.

Over de "M" heb ik nog niet geklaagd.

Ik heb een keer gehad dat PostNL in de buurt is geweest(*) met m'n pakket van 300 euro en het op "afgeleverd" heeft gezet. Misschien buiten, misschien bij de buren. Anyway... Ik heb het nooit kunnen vinden. Toch wel netjes van Ali m'n geld teruggehad.

(*) klantenservice hint er naar dat ze konden zien dat de bezorger in m'n wijk geweest was.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Zo'n gemolesteerd keyboard zou ik ook niet accepteren. Moeten ze het maar fatsoenlijk inpakken. (daar hebben ze helaas weinig kaas van gegeten)

Paar weken terug kreeg ik een bestelde soldeerbout met 'sleep' functie. Die werkte niet goed.
Bout viel altijd in slaap (ook tijdens solderen) en werd daarna nooit meer wakker. (alleen na hard ermee op werkbant slaan of uit/aan zetten)

Chinese meneer zei toen dat 'ie prima werkte, als ik maar iedere minuut even ermee op de tafel tikte... ;)
Verteld dat dit geen werkbare oplossing is, en de wijze heren bij Ali waren dat met me eens: helft teruggehad.
Ik zet er zelf wel een nieuwe trilsensor in...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 13 april 2021 19:29:37 schreef trix:
vraag: hoe had ik kunnen weten dat mijn pakketje naar een pick-up point was gebracht ?

In theorie stuurden ze vroeger een briefje: Uw pakket is op het afhaalpunt. Soms komt dat briefje pas binnen op de dag dat het retour gaat wegens "niet afhalen".

Er was een experiment van een paar maanden dat ze die briefjes niet meer zouden sturen.

De theorie van PostNL is dat iedereen 1 bestelling doet, de tracking code opvraagt en vervolgens minstens 2x per week gaat kijken of ie er al is. Mensen die zoals fcapri zoals we hierboven zien die 5+ pakketjes "onderweg" hebben en het zat worden na 8x voor niets al die trakcing nummers bij postnl te hebben ingevoerd... daar wordt geen rekening mee gehouden.

Ik heb een tracking systeem gebouwd. Mijn Aliexpress bestellingen worden daar automatisch ingevoerd. (De andere modules voor andere leveranciers kan ik nog een keer maken). Het systeem checkt dan 48x per dag bij postnl wat de status is.... En dan krijg ik dus een mailtje als postnl ineens teken van leven geeft.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
trix

Golden Member

je kan ook niet zomaar klagen bij postnl....................neeeeee, daarvoor moet je eerst hemel en aarde bewegen,...arrogante houding :r
en waarom geen mailtje ??????????????

eigenwijs = ook wijs

Op 14 april 2021 16:14:15 schreef rew:

De theorie van PostNL is dat iedereen 1 bestelling doet, de tracking code opvraagt en vervolgens minstens 2x per week gaat kijken of ie er al is. Mensen die zoals fcapri zoals we hierboven zien die 5+ pakketjes "onderweg" hebben en het zat worden na 8x voor niets al die trakcing nummers bij postnl te hebben ingevoerd... daar wordt geen rekening mee gehouden.

het is rustig nu aangezien er fraude werd gepleegd op mijn visa kaart: paypal beweert dat ik om 22H32 ineens 200€ naar 'een vriend' in italie heb gestuurd, terwijl mijn laatste login 16h23 was.
3x claim gedaan, 3x gesloten door paypal dat er niks fout was met de transactie. er wordt geen buyer protection gedaan, omdat die enkel is als je aankopen doet. geld versturen naar 'een vriend' wordt niet beschermd en geld ben je kwijt. (ben niet de enige https://www.paypal-community.com/t5/Disputes-and-Limitations/Unauthori…)
dus voor mensen die paypal gebruiken, koppel GEEN bankkaart of visa eraan, tenzij het een prepaid visa is.

cardstop gebeld, die hebben de kaart geblokkeerd en een nieuwe laten sturen (wat hebben ze gedaan, ze hebben DE NIEUWE geblokkeerd, en de oude is komen te vervallen doordat er een nieuwe werd opgestuurd).
bank geeft me ook geen nieuwe meer, omdat mijn loon niet op die bankrekening wordt gestort.

kortweg, ik ben al sinds maart visa vrij en hierdoor zijn er 'maar' 9 artikels meer onderweg uit china (tot maart was dat altijd tussen de 15 en 25)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
trix

Golden Member

dat is helemaal r*k. ik waardeer paypal alleen op met ideal. er word wel iedere keer gevraagd of ik een betaal kaard wil koppelen. was al een beetje wantrouwig, en terecht dus.

eigenwijs = ook wijs
bprosman

Golden Member

Visa is dan ook de meest waardeloze CC maatschappij. Toen ik voor de zaak nog veel op reis was had ik ze alle 3, Amex, Visa en MC. Amex is qua klantenservice wel de winnaar maar helaas in NL kan ik er alleen de ruiten mee krabben in de winter. Met Visa destijds hele discussie om ueberhaupt een kaart te "mogen" krijgen (arrogantie ten top), en toen ik na 2 jaar een "omzet" draaide van 100.000 + (per jaar in Guldens) ineens de vraag of ik de Platinum/Black kaart wilde hebben. Een keer door mn limiet heen gelopen (was een lange tijd van huis was, gebeld, ophogen van de limiet daarvoor moest ik loonstroken etc insturen, mijn reactie : laat maar ik betaal wel met MC. Toen was het ineens : "Hoeveel hoger moet die limiet", in het zelfde telefoongesprek :-(. Sorry met zo'n houding is het voor mij einde oefening.
Qua klantenservice en klachtafhandeling is voor mij MC nog steeds een meer dan gemiddeld ok, en coulant.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

paypal wordt enorm gebruikt door criminelen. wat ik sinds maart al gevonden heb van fraude, het is niet normaal.

winkels die iets verkopen op facebook, koper betaald met paypal, fake item wordt opgestuurd. koper dient klacht in, paypal weigert want je had de advertentie maar goed moeten lezen

winkels verkopen iets op facebook, koper betaald paypal, winkel stuurt bedankkaart naar de koper en zegt dat het pakket later zal komen
heb het zelf ook gehad en hier werd ik al wantrouwig, en terecht. winkelsite bestond 3weken maar had al JAREN positieve feedback. direct paypal in geschakeld want bij die winkel stond mijn item als 'afgeleverd'. ze hadden die bedankkaart dus verstuurd als het 'pakket'. paypal weigert mijn claim want de verkoper heeft pakket gestuurd.
paypal gecontacteerd met de FOTO van het pakket. een klein pakje van 5gram (gewicht stond op etiket). koper komt met tegen bericht dat die de helft terug betaald. ik heb geweigerd, paypal doet moeilijk, ik nog moeilijker. uiteindelijk toch gelijk gekregen van paypal.

winkels verkopen artikel, betaald met paypal, kleint krijgt pakket niet. winkels toont dat het werd afgeleverd, maar met typefout in het adres. winkel zegt dat je bij de buren moet gaan horen. natuurlijk pakket niet te vinden. winkel sluit claim dat één van de buren het heeft gestolen. paypal VOLGT DE WINKEL hierin !!!

ook omgekeerd: winkel levert artikel af, daarna komt claim dat verkoper niet tevreden is van de kwaliteit. winkel geeft refund als pakket terug wordt gestuurd. de koper weigert en wil gewoon geld terug.
paypal weigert die claim en geeft winkel gelijk. 2weken later: paypal haalt geld terug bij de winkel, want de koper zijn bank heeft geprotesteerd. winkel is het artikel EN het geld kwijt.

en nu blijkbaar ook verhalen dat er zomaar geld wordt getransfereerd uit je account, en je kan er NIKS tegen doen. criminelen weten dat blijkbaar goed genoeg. ik heb nu natuurlijk ook die laatste stapgedaan en visa het geld laten terughalen als frauduleus

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
bprosman

Golden Member

en nu blijkbaar ook verhalen dat er zomaar geld wordt getransfereerd uit je account, en je kan er NIKS tegen doen. criminelen weten dat blijkbaar goed genoeg. ik heb nu natuurlijk ook die laatste stapgedaan en visa het geld laten terughalen als frauduleus

Heb je geen 2FA aan staan op Paypal ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 14 april 2021 20:54:25 schreef bprosman:
Qua klantenservice en klachtafhandeling is voor mij MC nog steeds een meer dan gemiddeld ok, en coulant.

MC:
Hotelkamer geboekt in Berlijn op mijn kaart. Maar ik zat op dat moment in Curaçao. Telefonisch opheldering gevraagd en werd teruggeboekt en moest een brief schrijven dat ik het niet geweest was, dus netjes gedaan. Paar maanden later verdwijnt het bedrag WEER van mijn credit card, weer aan de bel getrokken en ze weten niets van mijn brief dus hebben alsnog het bedrag van mijn rekening gehaald. Stond uiteraard nog in mijn computer, dus nogmaals opgestuurd en nu wel blijvend geregeld.

Moraal van dit verhaal: blijf altijd de afschriften/afschrijvingen checken! Zelfs nadat ze een fout hebben rechtgezet...

Uit de hele oude doos: 2000DM van mijn rekening gehaald (eurocheques, 300 gulden per cheque maar gek genoeg kon je ook 400DM op een cheque zetten...), ik ga bij ABN langs en zeg dat ik dit niet heb uitgegeven. Redelijk in paniek en mijn limiet opgehoogd want ik kon geen eten meer kopen... Wat doet de bank: geen flikker. Ik moest er zelf achteraan en vond uit dat mijn broer inderdaad 2000DM had uitgegeven. Dus (1) bankmedewerker heeft MIJN cheques aan iemand anders (met zelfde achternaam) gegeven. (2) Deze persoon heeft dit niet opgemerkt. Cheques worden uitgegeven en (3) de winkel merkt dit ook niet op. (4) Bank betaald vervolgens vrolijk cheques uit met een niet kloppende handtekening.

Kan er nog woest om worden... Uiteraard geld wel terug gekregen maar als ik dit niet zelf boven water had gekregen hadden die *&%&(^%% van de ABN geen zak gedaan. Had ook ~in ~1990 toch echt niet meer dan 2 dagen moeten kosten om de cheques nogmaals boven water te halen en de handtekening te controleren, maar daar waren ze te lui voor. Ik heb vervolgens nooit mijn limiet meer terug kunnen schroeven (er kwam niet veel binnen, dus de oude limiet was een mooie methode om te voorkomen dat ik nog meer uit kon geven, dus dit 'foutje, bedankt' heeft me aardig wat gekost in rente aan de bank).