Het moeten naar mijn idee toch haast wel Philipsen zijn.
Er staan wel een aantal kleuren tussen die ik op de foto en in het Philipslijstje niet kan terugvinden. Waar vind ik terug dat bruin/violet 1200V is bijvoorbeeld?
De enige dubbele band die ik naast zwart/blauw op de foto zie is iets dat op oranje/violet of oranje/grijs lijkt.
De metingen aan de gele lijken nog wel enigszins op waarde: je verwacht 240-360V en je meet 350-390V.
Verder zie ik wel ruwweg een patroon dat types met een hogere spanning ook wel een hogere spanning laten zien, dus wel een verband, alleen niet de spanning die je zou verwachten.
Heb je de spanning met de scope gemeten? En gecontroleerd of de probe en instellingen correct staan? Ik zou zelf een sterke voorkeur hebben voor gelijkspanning om de metingen uit te voeren.
EDIT: Het klopt waarschijnlijk toch wel, op misschien een paar kleuren na die niet in het lijstje staan of verkeerd afgelezen/verkleurd zijn. Ik heb even voor de groene gekeken in grafiek 7Z72033 . Bij 10mA is hij 470V maar bij 1mA kom je ergens rond 280V uit. Dat is relatief dicht bij de gemeten waarde. 580V voor de 910V VDR lijkt ook te kloppen. Eventuele resterende meetverschillen zijn mogelijk aan een onnauwkeurige meetstroom en/of golfvorm van de meetspanning te wijten (ze hebben het over pulse conditions, dus geen sinus).
Grappig is ook dat de blauwe (560V @10mA) en de gele (300V @1mA) dezelfde lijn delen in de grafiek. Het is dus niet zo raar dat je metingen aan de gele en de blauwe ook een overlap vertonen.