TV via internet [BE]

marcob

Golden Member

Op 21 april 2021 06:23:00 schreef buckfast_beekeeper:
[...]

Wat ook belachelijk is. Ik kan vanavond, vanuit B, via sat de NPO content zien en opnemen. Net zoals Duitsland veel zenders FTA heeft. Wil ik inloggen en streamen krijg ik te zien dat de content niet voor mij bestemd is. Wat is het verschil? Maak ik een VPN verbinding via Kaspersky VPN, dan lukt het wel. Hoe rechtlijnig ben je dan? Hoe waterdicht is je systeem dan nog?

Geen enkel systeem is waterdicht, maar een omroep kan aantonen dat ze er voldoende aan heeft gedaan om buiten Nederland te kijken te bemoeilijken. Dat er technisch onderlegden zijn die manieren vinden om toch te kijken, dat nemen ze voor lief. Zowel de omroep als eigenaar van het programma.
Het gaat zoals bij veel zaken om de grootste groep, en dat doel wordt bereikt.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
GJ_

Moderator

Op 16 april 2021 16:25:29 schreef marcob:...Dat je het in Europa kunt kijken is al een vooruitgang, in het verleden kon je alleen kijken binnen de Nederlands landgrenzen..

Voor zover ik weet gewoon wereldwijd.

Op 20 april 2021 19:12:34 schreef Shiptronic:
Provider staat niet toe dat je op die manier TV kijkt. Zelfde met Ziggo en wireles display, op Laptop kan ik gewoon kijken, als ik dan mijn stream opschuif naar het draadloze HDMI Scherm "deze stream is niet beschikbaar" :)

Gewoon met een Chromecast.

marcob

Golden Member

Op 21 april 2021 08:40:50 schreef GJ_:
[...]Voor zover ik weet gewoon wereldwijd.

Ik zou het niet weten, ben niet buiten Europa geweest de laatste jaren :-)

Volgens mij kun je de Ziggo Go App alleen in de EU gebruiken. Er is meer mogelijk als je een VPN dienst gebruikt, maar dat is voor Jan en Annie in de camper toch iets te ingewikkeld :-)

Ziggo site:
Houd er wel rekening mee dat je Ziggo GO in het buitenland alleen mag gebruiken voor een periode van maximaal vier maanden en je in Nederland moet wonen. De nieuwe regelgeving van april 2018, waarin staat dat alle onlinediensten zonder blokkades overal binnen de EU beschikbaar moeten zijn, geldt alleen voor EU-lidstaten.

KPN zal wel iets gelijks hebben, maar niet naar gekeken.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

vind ik eigenlijk belachelijk, want ook al bevind je u in het buitenland, je betaald wel nog steeds de service om tv te kijken.
anders moeten ze het ook maar mogelijk maken dat je geen abbonementskosten moet betalen als je geen gebruik kan maken van de diensten

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
GJ_

Moderator

Ik heb de Ziggo app in onder andere de VS gewoon kunnen gebruiken.

Op 21 april 2021 08:58:58 schreef fcapri:
vind ik eigenlijk belachelijk, want ook al bevind je u in het buitenland, je betaald wel nog steeds de service om tv te kijken.

Het gaat hem over de uitzendrechten en de kosten daaraan verbonden.
Er zijn achterpoortjes maar weinigen kunnen daarmee om.

LDmicro user.

ziggo go kan ook via de browser gebruikt worden, dan kun je de monitor als tv gebruiken, beter als een tablet of smartphone..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 21 april 2021 09:04:40 schreef GJ_:
Ik heb de Ziggo app in onder andere de VS gewoon kunnen gebruiken.

Op dit eigenste moment werk ik via een VPN alsof ik in USA zit. Ik zie op de Ziggo app wel van alle kanalen een plaatje in het overzichtsscherm, maar als ik er op eentje klik om te gaan bekijken, komt er "Helaas, deze video is buiten de EU niet beschikbaar"

Dat betekent waarschijnlijk ook, dat het omgekeerde ook waar is, nl. dat je door een VPN stiekem toch kunt kijken alsof je in de EU zou zitten.

(OT: Met NRK (Noorwegen) werkt dat niet meer. Eerder kon ik daarop via VPN alles zien, maar nu alleen sommige programma's. De rest is alleen voor abonnees. BBC trapt er ook niet meer in.)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

met vpn lukt het idd, al zoveel gedaan. ik heb mijn eigen vpn draaien op mijn raspberry server thuis (shadowsocks) en kan gewoon alles doen alsof ik thuis op mijn wifi zit.
vanuit china kan ik dan aan mijn rpi alsof ik lokaal zit, mijn printer zien, netwerkdrives, facebook gebruiken, google gebruiken, apps installeren.... terwijl dit allemaal geblokkeerd is ginder.
tv kijken heb ik nog niet geprobeerd, maar lukt zeker. vanop een telenet verbinding kan je niet op picks (vroeger althans niet toen het tvoveral was) en door mijn vpn aan te zetten, kon ik wel kijken.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Evarist

Golden Member

Update.
Ik heb VTMGO app geïnstalleerd en dat werkt.
Maar de VRTNu app meldt na het inloggen 'Hola Pola, er ging iets mis--Forbidden'
Live kijken zonder inloggen kan wel, maar geeft beeld en geluid van zeer slechte definitie.
Waarom nu toch weer?

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Evarist

Golden Member

Ziggo Go werkt wel op de X96 mini.
VTM GO werkt wel op de X96 mini.

Pickx werkt niet.
VRT NU werkt ook niet, maar Eén en Canvas is via Ziggo te ontvangen.

Nihil est verum, quod non probatur primo.