UE48H6240 geen beeld

heb een samsung lcd waarvan de backlight niet aangaat .leds door gemeten en deze gaan alle drie de aansluitingen branden op 48volt.Echter op het T-con bord brand maar 1 ledje doch er staan er 2 op .en processor op het T-con bord blijft koud.Nu is mijn vraag moet eerst het T-con opstarten alvorens de backlight aangaat?

Nee, het T-CON doet helemaal niets met de backlight.
Je kunt controleren of de backlight en de voeding in orde zijn door de voedingskabel naar het mainboard los te nemen. De backlight hoort dan meteen aan te gaan.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

klopt bij los koppelen gaat backlight aan .klank is via scart ok wanneer ik voeding terug aankoppel.maar waarom gaat backlight dan niet meer aan ?Zou mainboard dan toch defect zijn?raar dat T-con koud blijft.

Meet eens op het T-CON of die wel spanning krijgt. Meet ook na de zekering op het T-CON!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ja 12V voor en na zekering .led1 brand echter led3 licht niet op led2 vind ik niet direct terug

Dan even alle spanningen nameten die op het T-CON zelf worden gemaakt.
Er zitten een aantal schakelende voedinkjes (buck regulators) op die van die 12V hoofdspanning een aantal lagere spanningen maken, om de controller van prik te voorzien. (Meestal in ieder geval 3,3V en 1,8V.)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Wat doet de backlight als je de kabel tussen mainboard en Tcon loslegt?

Even meten of er sluiting is op één van de kleine smd c-tjes die je vindt op de 2 langwerpige printen waar de COF kabels aan vast zitten onderaan in de tv onder de metalen rand. Als er 1 sluiting heeft dan kun je dit fenomeen krijgen.

En dat wat William zegt komt vaak voor bij deze types...

inderdaad wanneer ik de twee flat cable los maak gaat mijn backlight aan en T con wordt warm.als ik een van de twee aansluit backlight ok .echter met beide aangesloten geen backlight. Nu ben ik ohms gaan meten en meet op 1 van de lange printen overal rond 2 ohm en de andere print rond de 5 ohm .waarschijnlijk doe ik de verkeerde meting kan mij moeilijk voorstellen dat alle condensators slecht zijn.als jullie een slechte vinden op 1 van die printen,vervangen jullie die? Zo ja hoe bepalen jullie de waarden?

Dat betekent juist dat er iets mis is met 1 VD condensatoren en dus onderling te veel is voor voeding Tcon. Dus meten geblazen!! b1 Ohm is te laag een 5 Ohm ook... Dus meet exacter...

de condensatoren meten op elke print exact het zelfde op de 1 print 2ohm op de andere print 5ohm gemeten met een gewone aneloog multimeter steeds parallel over elke c ongeveer 20stuks per print.