Hallo heren
@ maartenbakker en kris van damme : nog eens mijn vriend om een foto gevraagd (zie bijlage) en het toestel blijkt inderdaad " made in Korea". Goed gezien van beiden!
Aan alle anderen : alvast bedankt voor jullie input! Het toestel zal deze week in mijn bezit zijn en dan kan het fout zoeken beginnen. Nog even voor de duidelijkheid : ik kan zeker solderen en heb al heel wat toestellen hersteld (versterkers , video's , dvd spelers , enz). Van tuners heb ik echter geen kaas gegeten. Mij nog nooit in verdiept. Ik aanvaard dit klusje omdat het een vriend is MAAR ik heb hem ook gezegd dat ik niets beloof. Nog even verder gepolst naar de fout. Volgens hem moet hij alle gekende zenders iets verder gaan zoeken. Waar bv Studio Brussel op 102.1 zit moet hij hem nu op 102.5 zetten voor het beste resultaat. Echter blijft hij dan nog steeds last hebben van de vervorming.
@Krelis Vonketrekker : dat bruine spul was mij ook meteen opgevallen en als het toestel er is ga ik daar alvast mee beginnen. Je weet nooit! Dank u voor de tip.
@Brightnoise / Arco /RAAF 12 : als ik het goed begrijp dan moet ik als ik de spoeltjes vervang toch nog afregelen? Buiten kunststof schroevendraaiers heb ik daar echter geen speciale meetapparatuur voor. Dat is waarschijnlijk een probleem
!? Ik weet ook niet zo 1 2 3 iemand die me daar kan bij helpen.
Grtz
Chris