Digicorder Humax IRHD-C

Halo ik heb een probleem met mijn telenet signaal wat ik wil zeggen kan geen
analoge kanalen meer ontvangen ?
Mijn Provider is Telenet.
Men had mij aangeraden een digicorder te kopen en die er tussen te zetten wat ik dan ook gedaan heb.
Het betreft een Digicorder die ik besteld heb en die ik ontvangen heb Merk Humax IRHD-5550C maar de fout is kan geen kanalen ontvangen , mijn analoge kanalen kunnen niet digitaal ontvangen worden . Bij het opstarten van de recorder gaat alles goed bij het instellen loopt het fout ik krijg altijd uw netwerk id instellen en dat gaat niet ?
ook niet bij handmatig zoeken het blijft de zelfde fout herhalen .
Mvgr
Rapperder

bprosman

Golden Member

Een Humax kan geen analoge kanalen ontvangen.
Je wil die voortaan digitaal ontvangen ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ja en zo snel mogelijk want wij kunnen geen tv meer zien.

bprosman

Golden Member

Als je een Humax instelt moet je een netwerk nummer en frequentie instellen. Wat lukt er dan niet ?

momenteel heb ik ze gezet als volgt : freq = 322.00, netwerk-id = 1, symboolwaarde= 6875;

Bron :
https://www.startpagina.nl/v/elektronica/televisies/vraag/485912/telen…

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

ik heb daar gaan zien https://www.startpagina.nl/v/elektronica/televisies/vraag/485912/telen
maar het betreft wel een ander toestel en daar is geen kaartje voor nodig,
de fout die optreed ik kan geen netwerk id instellen en kan ook geen Freq
instellen heb verschillende geprobeerd die men mij aangeraden heeft maar het blijft de fout herhalen uw Freq en netwerk id instellen.
Weet u welke id en Freq ik daar voor moet gebruiken ?

322.00 en netwerk ID 22, als je tenminste in Vlaanderen woont.

Deze week heb ik voor onze 2de tv een digibox aangeschaft, aangekocht bij Telenet (84E), in een half uurtje was alles geinstalleerd en je moet niets ingeven enkel de stekker en de coax insteken ;)
De reden om een digibox aan te kopen was dat wij dan alle zenders kunnen bekijken die ons abonnement toelaat, anders kun je maar ~12 zenders bekijken en met iets meer dan analoge kwaliteit.

Waarom je zoiets aankoopt bij een externe leverancier begrijp ik niet.

freq = 322.00, netwerk-id = 1

Ik dacht dat je geen 322 moet ingeven maar 290 - 32, maar dat kun je op de Telenetwebsite vinden.

e:/ link toegevoegd, die 322 is voor een CI+ kaartje

LDmicro user.
maartenbakker

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 1 mei 2021 17:51:29 (100%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@MGP omdat er ooit een knoeier van telenet hier geweest ik heb het toen zelf kunnen op lossen daarom wil ik daar niets meer mede te maken hebben , en ook toen men aanraden bij bol.com online er een te kopen dat ik dan ook gedaan heb met de gevolge nu kan geen tv zien.

En nu maar hopen dat je het nu ook kunt oplossen, want je zou ook moeten weten dat Telenet geen liefdadigheidsinstelling is en dat ze het anderen zo moeilijk als mogelijk zullen maken.

Op 1 mei 2021 18:05:57 schreef Rapperder:
@MGP omdat er ooit een knoeier van telenet hier geweest ik heb het toen zelf kunnen op lossen daarom wil ik daar niets meer mede te maken hebben ...

Je bent trouwens de eerste waarvan ik zoiets hoor, de tegenhanger (Pr.x...) is qua service nog een trap lager, bel daar maar eens naar :S

LDmicro user.

dat weet ik ook wel dat het geen liefdadigheidsinstelling is maar ik vind het schandalig toen ik een reclamatie naar hen toe stuurde wat er gebeurt was dat ik er geen antwoord terug ontvangen heb.
maar dat is mischien nu wel anders?

bprosman

Golden Member

Pagina 28 staat hoe je het netwerk ID en de Freq. in kunt stellen :
https://myhumax.info/wp-content/uploads/2018/03/gebruiksaanwijzing_hum…

Vul bij Netwerkfrequentie de waarde 322.00 in, kies Klaar en druk op OK op je afstandsbediening
Vul bij Netwerk-ID de code voor je regio in: 22 voor Vlaanderen en 12 voor Brussel

Bron :
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-a…

Je TV kan geen DVB-C ?

[Bericht gewijzigd door bprosman op zaterdag 1 mei 2021 18:35:46 (52%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Een Humax IRHD-C doet gewoon DVB-C, dus dat zal het probleem niet zijn. Mogelijk een verkeerd menu geprobeerd?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

waarom kan mijn TV geen geen DVB-C signaal ontvangen?
@ bprosman die beschrijving heb ik al allemaal gezien maar ik denk dat dit maar alleen bedoelt is voor Nederland en niet hier .
@ maartenbakker in het menu kan ik maar alleen toegang krijgen als ik het netwerk id kan instellen .

type van de tv even googelen, dan zie je of deze een DVB-C ontvanger heeft. veel toestellen hebben alleen een DVB-T ontvanger en een analoge ontvanger. heb je een DVB-C dan nog moeten de juiste instellingen gemaakt worden in het menu om beeld te krijgen, netwerk code enzo. ook kan het zijn dat je een conax module nodig hebt met smartcard. weet niet hoe telenet dat doet, neem aan dat je niet perse zo'n ellende digidoos onder de tv hoeft te zetten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bij DVB-C moet je 290 (Mhz) invullen en netwerkID is 32 voor vlaanderen (Telenet).

Bij mijn tv (en dus ook uw nieuw toestel) die wel DVB-C heeft werkte dat prima met deze instellingen.

LDmicro user.
bprosman

Golden Member

Op 1 mei 2021 19:29:20 schreef Rapperder:
waarom kan mijn TV geen geen DVB-C signaal ontvangen?
@ bprosman die beschrijving heb ik al allemaal gezien maar ik denk dat dit maar alleen bedoelt is voor Nederland en niet hier .
@ maartenbakker in het menu kan ik maar alleen toegang krijgen als ik het netwerk id kan instellen .

Heb je in het menu van je Humax die opties niet ? Manueel instellen ? Zoals op Pag 28 beschreven is van de handleiding ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 1 mei 2021 20:09:51 schreef MGP:
Bij DVB-C moet je 290 (Mhz) invullen en netwerkID is 32 voor vlaanderen (Telenet).

Bij mijn tv (en dus ook uw nieuw toestel) die wel DVB-C heeft werkte dat prima met deze instellingen.

Dan woon jij in een ander Vlaanderen :)

maartenbakker

Golden Member

In Nederland verschillen de instellingen per woonplaats of regio. Dit komt o.a. door de onderlinge overnames van kabelbedrijven en hun oude installaties.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Ziggo heeft dat aardig rechtgetrokken hoor.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 1 mei 2021 20:25:21 schreef New Beetle:
[...]Dan woon jij in een ander Vlaanderen :)

Wat bedoel je daarmee?

LDmicro user.
maartenbakker

Golden Member

Op 1 mei 2021 21:19:02 schreef bprosman:
Ziggo heeft dat aardig rechtgetrokken hoor.

Zo zijn de frequenties in Haarlem (ex UPC), Heemstede en Velserbroek (beide ex Kaashema) toch echt anders. Wel zijn de netwerken 4444 (SD) en 5555 (HD met CI+) overal hetzelfde.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 1 mei 2021 21:29:01 schreef MGP:
[...]
Wat bedoel je daarmee?

Omdat ik 22 gebruik en dat werkt ook, en volgens Telenet is dat voor heel Vlaanderen.

bprosman

Golden Member

Maar goed, nu weten we nog niet waarom TS niet bij "manual search" en de netwerk/freq instellingen kan.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 2 mei 2021 03:02:13 schreef New Beetle:
[...]Omdat ik 22 gebruik en dat werkt ook, en volgens Telenet is dat voor heel Vlaanderen.

Dat is voor een TV met een Telenet CI+ kaartje volgens hun website en dat heeft de TS niet.

Nu aan de TS van alles eens te proberen.

edit:/ ik denk dat het verschil tussen de 2 is dat je geen kanalen hebt waarop je niet geabonneerd bent en het beeld zwart blijft.
Heel ambetant als je de kanalen afloopt met de knoppen op/neer.
Voor beide mogelijkheden hebben ze de toegestane kanalen samengevoegd.

DVB-C = 290/32 of DVB-C + CI+ = 322/22

LDmicro user.