Defect horloge

Hallo

Ik heb een variant op dit horloge:

https://www.shop4nl.com/watches/01-the-one-samui-moon-braclet-sm102g2-binary-watch

En die is defect. De juwelier heeft het geprobeerd met nieuwe batterijtjes. Ik heb een andere juwelier gebeld en een horlogemaker, en twee electronicazaken. Ze konden me allemaal niet helpen. Hier misschien iemand?

Bvd

Leon

Dag Henk, waarom konden ze je niet helpen? Was dit voor of nadat ze ernaar gekeken hadden? Oftewel, durven ze het niet aan omdat het te onbekend en te klein is of omdat het niet meer te redden is?

Als niemand zich hier meldt, er zijn inmiddels aardig wat mobiele telefoon reparatie-zaakjes die behoorlijk goed zijn in dit soort friemelwerk. De echt specifieke kennis zal ontbreken maar met wat algemene kennis moeten ze toch een diagnose kunnen stellen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de setup en het gemak waar de lokale telefoon-reparatie-boer te werk ging zag er niet slecht uit.

Mijn ogen zijn de afgelopen jaren zo achteruit gehold dat ik dit soort zaken niet meer aandurf.

Overigens is de prijs van het gelinkte horloge dusdanig dat er al een goede (emotionele?) reden achter moet zitten om een echte reparatie te overwegen.

Wat is het probleem precies? Doet hij helemaal niets meer?

Ik verwacht dat de gemiddelde telefoon reparateur bij benadering 0 verstand heeft van elektronica, maar alleen een lijst heeft van bekende klachten bij bekende telefoons, en wat er dan vervangen moet worden.

Van dat horloge verwacht ik eigenlijk dat er een kleine microcontroller in zit, en verder weinig. Nu is de kans vrij groot dat het een BGA of QFN device is, en dan zal een telefoon reparateur deze misschien opnieuw kunnen solderen, maar het is de vraag of dat je probleem oplost.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
GJ_

Moderator

Voor de nieuwprijs van zo'n horloge kan een juwelier nog geen uur er aan werken. Je moet er wel erg aan gehecht zijn om het te laten maken in plaats van een nieuwe te kopen.

fred101

Golden Member

Bij een horloge van deze prijs zou ik zelfs mijn eigen horloge niet repareren. Daarnaast verwacht ik niet dat er veel te repareren valt.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Lucky Luke

Golden Member

Of HorlogeHenk is er aan gehecht en een nieuwe is nergens te vinden?

Anyway, waarschijnlijk is het gewoon een leeg batterijetje, al dan niet gelekt en gecorrodeerd waardoor een nieuw batterijtje geen goed contact maakt, of het ‘nieuwe’ batterijtje kan de voor de Led’s benodigde stroom niet leveren,

(Van sommige knoopcellen is een “horloge”-variant die minder zwaar belast mag worden, en dat komt voor dit horloge waarschijnlijk juist slecht uit. Andere optie is dar de “nieuwe” batterij gewoon al te lang gelegen heeft en daardoor een hoge interne weerstand heeft en dus niet goed werkt - er staat een houdbaarheidsdatum op, die is soms te negeren maar niet altijd).

Of er is gewoon simpelweg iets losgeraakt/afgebroken.

Of waterschade.

Maar ingewikkelder dan dat zal het niet worden. Waterschade kan einde verhaal zijn, de rest lijkt me reparabel. Als er iemand in de buurt woont die een poging wil wagen. Waar woont HorlogeHenk? (Of per post als er niemand in de buurt woont).

Een echte geek repareert natuurlijk z’n eigen horloge ongeacht wat ‘t gekost heeft :P (in beide mogelijkheden van prijs >:) )

Kan de achterkant er makkelijk af/heb je daar de spullen voor? (Is het een simpel klemvast plaatje dat er met een bot mes af te wippen is, of moeten er 4 minuscule kruiskopschroefjes los?)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 3 mei 2021 15:03:10 schreef HorlogeHenk:
Hallo

Ik heb een variant op dit horloge:

https://www.shop4nl.com/watches/01-the-one-samui-moon-braclet-sm102g2-binary-watch

En die is defect. De juwelier heeft het geprobeerd met nieuwe batterijtjes. Ik heb een andere juwelier gebeld en een horlogemaker, en twee electronicazaken. Ze konden me allemaal niet helpen. Hier misschien iemand?

Bvd

Leon

Hallo Henk, dat nieuwe batterijtje is hoop ik wel een oplaatbare.
Anders werkt het niet.
Een gewone knopcel is niet oplaadbaar.

Doe wat je niet laten kan en laat wat je niet doen kan!