Defect horloge

Hallo

Ik heb een variant op dit horloge:

https://www.shop4nl.com/watches/01-the-one-samui-moon-braclet-sm102g2-binary-watch

En die is defect. De juwelier heeft het geprobeerd met nieuwe batterijtjes. Ik heb een andere juwelier gebeld en een horlogemaker, en twee electronicazaken. Ze konden me allemaal niet helpen. Hier misschien iemand?

Bvd

Leon

Dag Henk, waarom konden ze je niet helpen? Was dit voor of nadat ze ernaar gekeken hadden? Oftewel, durven ze het niet aan omdat het te onbekend en te klein is of omdat het niet meer te redden is?

Als niemand zich hier meldt, er zijn inmiddels aardig wat mobiele telefoon reparatie-zaakjes die behoorlijk goed zijn in dit soort friemelwerk. De echt specifieke kennis zal ontbreken maar met wat algemene kennis moeten ze toch een diagnose kunnen stellen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de setup en het gemak waar de lokale telefoon-reparatie-boer te werk ging zag er niet slecht uit.

Mijn ogen zijn de afgelopen jaren zo achteruit gehold dat ik dit soort zaken niet meer aandurf.

Overigens is de prijs van het gelinkte horloge dusdanig dat er al een goede (emotionele?) reden achter moet zitten om een echte reparatie te overwegen.

Wat is het probleem precies? Doet hij helemaal niets meer?

Ik verwacht dat de gemiddelde telefoon reparateur bij benadering 0 verstand heeft van elektronica, maar alleen een lijst heeft van bekende klachten bij bekende telefoons, en wat er dan vervangen moet worden.

Van dat horloge verwacht ik eigenlijk dat er een kleine microcontroller in zit, en verder weinig. Nu is de kans vrij groot dat het een BGA of QFN device is, en dan zal een telefoon reparateur deze misschien opnieuw kunnen solderen, maar het is de vraag of dat je probleem oplost.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
GJ_

Moderator