Digicorder Humax IRHD-C

Op 2 mei 2021 15:20:44 schreef bprosman:
[...]
Hier in NL kun je eigenlijk niet "Illegaal kijken" want je krijgt coax je huis binnen , daar staat signaal op. Betaal je niet schroeven ze je kabel los in het kastje aan het eind van de straat (tenminste hier in Den Bosch) en ik mag ook gewoon een kastje bij de kringloopwinkel halen en aansluiten. Uiteraard krijg ik dan alleen maar de "standaard kanalen".

normaal wel, maar ken er die al lang geleden waren gestopt bij de kabelboer, maar toch werkt de coax aansluiting nog steeds. ondanks het semi jaarlijks wisselen van interlinks in de EV kijkt men niet naar wat nog abo betaalt blijkbaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Op 2 mei 2021 14:41:44 schreef Sine:
Precies, gewoon een random ontvanger kopen en hopen dat het werkt gaat niet lukken.

Telenet moet weten dat het jouw ontvanger is.

Dat is alleen nodig als je via een CI+ en kaartje kijkt. Ik meen te begrijpen dat Telenet ook ongecodeerde kanalen uitzendt, maar ik kan me vergissen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 2 mei 2021 17:50:07 (59%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

bij telenet is ALLES betalent en afgeschermt tot in tokyo .alleen een goede informatica man en ook nog kennis van techniek kan die gasten om zeilen. ;). het embleem van telenet lacht jou zelfs uit .dat hebben die marketing mannen daar nog steeds niet begrepen.het zijn gewoon deugenieten alles moet daar geld kosten.

Op 2 mei 2021 17:46:13 schreef maartenbakker:
[...]
...Ik meen te begrijpen dat Telenet ook ongecodeerde kanalen uitzendt, maar ik kan me vergissen.

Heel juist, met enkel een DVB-C TV kun je zo'n 12 a 14 zenders kijken (290Mhz/32), dat heb ik begin deze week getest op mijn TV maar was niet zo gelukkig met die SD kwaliteit, enkel de VRT/Canvas waren in HD.

@Tom-17, ken je een andere provider waar niet alles betalend is?
Ik ben al 40j een heel tevreden klant en heb al veel andere mensen uit de nood moet helpen die een andere provider hebben.

LDmicro user.

nee maar wel provider daar het werkt. en de helft goedkoper zelfs tot vier zenders gelijktijdig opnemen op mijn HDD .en niet op een cloud daar ik na drie weken niet meer kan naar kijken zoals bij telenet.en let op op tot 5 televisie gelijk.succes met teleslet.

Halo Tom mag ik u vragen welke Provider heeft u nu , mischien kan ik die ook vragen?
Gr Rapperder

Bedankt aan iedereen die mij bij gestaan hebben het is opgelost alles werkt
prima nu dit topic mag afgesloten worden.
Rapperder

maartenbakker

Golden Member

Op 3 mei 2021 18:22:05 schreef Rapperder:
Bedankt aan iedereen die mij bij gestaan hebben het is opgelost alles werkt
prima nu dit topic mag afgesloten worden.
Rapperder

Hoe heb je het opgelost???

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maartenbakker met een ander kastje in 3 minuten was het opgelost met een Quantis QE420 .
Rapperder

Met welke settings, die van MGP of mij? Of allebei misschien?

wat bedoelt u met setting gaat dat over id en Fr setting?

@ New Beetle die zijn ingesteld op Netwerk Telenet Brussel id 00022
Freq 322 MHZ Symbolrate 6.875MS Modulatie 2560AM

Op 2 mei 2021 16:53:51 schreef testman:
[...]

normaal wel, maar ken er die al lang geleden waren gestopt bij de kabelboer, maar toch werkt de coax aansluiting nog steeds. ondanks het semi jaarlijks wisselen van interlinks in de EV kijkt men niet naar wat nog abo betaalt blijkbaar.

Ik denk dat in de gemiddelde tot betere wijken 99% internet en tv heeft. Of via de kabel, of via glas.

Die ene procent afsluiten leidt vast niet tot veel nieuw aanvragen.