Ha Jeever,
Leuk apparaat ik denk dat de meetmethode redelijk correct is.
Wij kunnen de elco's niet goed meten dit komt omdat de sheet opgerold is en verpakt.
Bij de film maker meten ze volgens een elektrochemische analyse dat gaat niet meer verpakt.
Dus zal de tolerantie altijd rond de 10....20 % liggen is denk ik ook niet belangrijk.
Er zijn een aantal meetmethodes ik gebruik zelf een Tesla BM595 deze komt van de Tesla fabriek waar jaren lang de condensatoren gemaakt werden.
Deze kan volgens jou aangegeven methode meten, de CD methode Charge Discharge alleen gebruik ik een driehoek spanning let op dit is zoals @fred101 opmerkt geen AC...... het is heuveltje op heuveltje af en tellen het is een DC spanning die in amplitude gemoduleerd wordt in een ritme van bijvoorbeeld 20 ms of 10 ms !
Wel kan je een kleine AC spanning 10 mV of zo gebruiken om te egaliseren dit gaat te diep vergeten dus.....
Het nadeel van de CD methode is je kunt je resultaat niet geheel toeschrijven aan de capaciteit er zijn mechanisme die je meetresultaat vertekenen denk aan Ohms kinetisch diffusie !
Een andere methode is EIS een impedantie analyse hier kan je alle afzonderlijke eigenschappen analyseren C, L, R, Q, D .
Ook kan je op deze manier een bodeplot maken over een redelijk groot frequentie bereik.
Deze methode is vaak door @fred101 naar voren gebracht is complexer maar kan nauwkeuriger zijn ligt aan het type condensator en de range.
Belangrijk is het wel de elektrolytische condensator is in bijvoorbeeld een schakelvoeding het kwetsbaarste onderdeel 61 % van de uitval 30 % de MOSFET 6 % de trafo en 3 % de diodes.
Daarom is het belangrijk om een early warning system te hebben voor de grote elco's 
Er loopt straks een serie daar zit zo,n systeem in de condensator die meet temperatuur het aantal hits van spikes die te verwerken heeft gekregen en veel meer zaken op deze wijze kan de elco zelf een waarschuwing aan het systeem geven ik ga binnen kort met pensioen 
Groet,
Henk.