HTA vs VBS

Hallo,

Ik probeer in een HTA een sub te starten met 2 argumenten maar dat lukt niet. 1 argument werkt maar geen tweede.

Sub Nextselected(Num,DDL)
...
End Sub

ONCLICK="Nextselected(8,1)

Dit werkt niet maar:

Sub Nextselected(Num)
...
End Sub

ONCLICK="Nextselected(8)

Dit wel!

Weet iemand raad?

Lekker duidelijk allemaal.

Welk telraam is dit? En wat is een HTA en wat is een VBA?

benleentje

Golden Member

Op 5 mei 2021 20:32:06 schreef Ex-fietser:
Lekker duidelijk allemaal.

Welk telraam is dit?
[bijlage]

O staat Windows daarvoor er is van telraam alleen nog raam overgebleven. Maar HTA en VBS zijn mij ook volstrekt onduidelijk

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
High met Henk

Special Member

Vbs : visual basic script

Maar HTA?? High Tension Amps?? Dan krijg je wel serieus vermogen..

Zoeken in Google levert HTML applicatie op.
Geen idee hoe dat werkt. Ben bij html 4, PHP en MySQL blijven hangen.

Maar heel simpel: je roept een functie aan en die ondersteund blijkbaar maar 1 argument. Om te begrijpen waarom zul je naar die functie moeten kijken.

Echter je gebruikt een subroutine. En ik meen dat het daarin zat. Je moet er een functie van maken.

Let wel Visual Basic is 20 jaar geleden en ik HAAT object georiënteerd programmeren...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

ik ken HTA bestanden nog van toen software op CD geleverd werd.. toen kreeg je een soort applicatie in html die verschillende opties gaf: documentatie of setup.exe starten.

vreselijk achterhaald, werkt alleen in internet explorer (wat microsoft zelf ook niet meer ondersteund) en niet veilig..

https://en.wikipedia.org/wiki/HTML_Application

het probleem is denk ik de haakjes.
je moet een CALL gebruiken met haakjes, of de haakjes weglaten

code:


Nextselected 8,1
of
CALL Nextselected(8,1)

https://www.vbsedit.com/html/b8097176-5f29-419c-9146-2faf52dba613.asp

You are not required to use the Call keyword when calling a procedure. However, if you use the Call keyword to call a procedure that requires arguments, argumentlist must be enclosed in parentheses. If you omit the Call keyword, you also must omit the parentheses around argumentlist.

mischien kun je vertellen wat je wilt bereiken, want ik zou echt een andere weg opgaan..

GMT+1