Klipsch sub10

Hallo allemaal.

Normaal ben ik geluidstechnicus (mixen van bands E.D.) maar heb me nooit echt verdiept in de electronica er achter, was altijd meer van het uitvoerende zeg maar.
Het solderen van een kabeltje lukt me natuurlijk wel en fysiek wat repareren gaat me ook nog prima af.
Nu ik wat meer vrije tijd heb (door corona) ben ik begonnen met wat audio apparatuur te (proberen) te repareren.
Heb al een paar elcos' vervangen in een versterker en wat krakende pod meters, makkelijke dingetjes zeg maar.

Waar het om gaat.
Van een collega heb ik nu een Powerd sub gekregen om te repareren.
In eerste instantie dacht ik makkelijk, de kabel luidspreker was simpelweg los geraakt.
Toen ik de speaker ging testen werkte het helaas nog niet zoals het hoort.
Als ik signaal op de sub zet doet hij het echt maar minimaal.
Net genoeg om te kunnen horen dat de gain en de x-over regelaars wel goed werken.
Ik heb ook al even geprobeerd om er wat meer signaal op te zetten met een mengtafel die wat harder kan uitsturen als mijn laptop, dan word het wel wat meer maar ook niet zoals het hoort te zijn
Het front lampje brand overigens blauw, als deze rood zou zijn zou de sub stand-by moeten staan.
Als ik de sub 20 min zonder signaal laat staan op auto wordt het lampje wel rood (zoals het ook hoort)
Dit lijkt me dus ook goed te werken

Heeft iemand een logische verklaring wat dit zou kunnen zijn
Het gaat om een Klipsch sub10

Alvast bedankt voor het meedenken!

vergeten

Golden Member

IMG_1510.HEIC

Die (Apple) :( plaatjes kan en wil ik niet lezen, plaats  xxx.jpg, xxx.PNG of xxx.PDF

En lees eens de FAQ m.b.t. afbeeldingen plaatsen.
https://www.circuitsonline.net/forum/faq#afbeeldingen

Je verwacht toch niet dat ik (wij) je plaatje gaan converteren om te kunnen helpen? :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 7 mei 2021 11:20:08 schreef vergeten:
[...]

Die (Apple) :( plaatjes kan en wil ik niet lezen, plaats  xxx.jpg, xxx.PNG of xxx.PDF

En lees eens de FAQ m.b.t. afbeeldingen plaatsen.
https://www.circuitsonline.net/forum/faq#afbeeldingen

Je verwacht toch niet dat ik (wij) je plaatje gaan converteren om te kunnen helpen? :)

Excuus had inderdaad die 4,5 pagina inderdaad niet helemaal doorgelezen.
Als foto's van een andere hoek zijn gewenst hoor ik het graag.

Op 7 mei 2021 09:38:17 schreef Twan1983:
Loopt de woofer zelf niet aan?

nee de Speaker gaat mooi op en neer en meet ook gewoon 4ohm