variabele zichtbaar maken op laptop ?

trix

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door trix op zaterdag 8 mei 2021 10:54:59 (98%)

eigenwijs = ook wijs

Op 7 mei 2021 14:28:20 schreef EricP:
[...]Ja, en? Dan kun je toch gewoon ff mee kijken wat eroverheen gaat? Heeft niks met point-to-point te maken, maar gewoon met hoe (on)handig je OS er (niet) mee om gaat...

Welk OS gebruik jij dat je twee terminals naar een poort kunt laten kijken? Want Windows (duh!) en de Unoxen die ik ken kunnen dat standaard niet.

Windows kan dat wel, meekijken op een poort die al in gebruik is.
Maar dan moet je wel weten hoe dat moet. (Ik weet dat niet).

Er zijn wel SerialPort monitor programma's die dat wel kunnen, en kunnen inhaken op een al open poort. Voor USB zijn er ook zulke programma's trouwens, en de meeste serial poorten gaan over USB tegenwoordig dus dat zou ook een optie zijn.

En dat zal in Linux ook wel kunnen natuurlijk.

Maar dat is hier wel erg off-topic geloof ik.

Arco

Special Member

Tja,

Met een multitasking OS is het nu eenmaal zaak om goed af te schermen dat meerdere applicaties niet in hetzelfde randapparaat gaan zitten roeren... ;)
(het kan wel, maar dan moet je zelf een aangepaste driver maken)

Heb het programma aangepast, 'X' en 'Y' weggehaald, alleen nog een 'volgnummertje'
de 0x255 kan weg blijven, je kunt de data meteen erachter sturen. ( <grafische data> <XY data> )
(voor een 240*120 scherm verwacht het programma 240*120/8=3600 bytes. Alles wat daarachter komt wordt in de tabel getoond.)
Dubbel klikken werkt ook weer...

Edit: Iets aangepast, nieuwe zipfile (9/5, 12:00)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
trix

Golden Member

super, morgenvroeg testen _/-\o_

edit: word wat later.

[Bericht gewijzigd door trix op zaterdag 8 mei 2021 22:13:17 (27%)

eigenwijs = ook wijs
trix

Golden Member

net getest, en het werkt _/-\o_
bedankt.

eigenwijs = ook wijs