modem alweer stuk...

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 9 mei 2021 11:56:52 schreef bprosman:
[...]
Bij mij ook maar dat was meer omdat ons douchewater dwars door het modem via de achterkant/wand van de meterkast afgevoerd werd :-)

Wat! Beïnvloedt dat elkaar dan? :z

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Shiptronic

Overleden

Op 9 mei 2021 16:36:25 schreef Tidak Ada:behalve dat mijn buren me er af en toe uit drukken en stalken. Steeds als ik mijn kanaal heb gewijzigd, volgt hun router de mijne op naar het zelfde kanaal.

H(

Dat hoort zo, op het zelfde kanaal kunnen ze "syncen" met elkaar en ervoor zorgen dat ze elkaar niet in de weg zitten.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Dat doen ze nu net wel: Ik kan het goed merken als de buren Netflikkeren dan wordt het dikke stroop.

Ik heb mijn router stationair op een kanaal staan.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 9 mei 2021 10:15:50 schreef MNM(tm):
Dat ben ik toch absoluut niet met je eens hoor. Toen ik enkele weken geleden problemen kreeg met mijn verbinding, heb ik eerst de on-line tools van KPN gebruikt om uit te zoeken wat/waar er iets mis ging in de verbinding. Dat gaf echter geen uitsluitsel. Vervolgens KPN gebeld en een test van hun kant vandaan gaf meer info, maar nog steeds niet precies wat, behalve de de mededeling: monteur op locatie nodig. Dat vond ik wat

dat is mijn ervaring ook, monteurs van hun doen wel moeite om het probleem te vinden en zijn sneller met het vinden ervan, iets wat bij B providers wel anders is, langer aantobben enz. ook met de overgang van onsnet hier in de regio naar kpn heb ik her en der wat aansluitingen naar utp omgebouwd, en dan zag je hoe 1 man de hele ombouw deed. in de stad was het 2 man, 1 monteur die de glasvezel aansluiting in huis ombouwde en de iptv ontvangers instelde en testte. in de kpn glasvezel centrale zat iemand die de glasvezel naar het nieuwe rack over zette. op de dorpen was het een 1 mans klus, eerst in huis ombouwen en dan naar de centrale rijden en daar weer ombouwen. nu was de centrale in de stad ook wel een slagje groter en kon je daar anders file van monteurs krijgen met de ombouw destijds.

ik zag dat kpn dit jaar 300.000 nieuwe glasvezel aansluitingen wil opleveren, sinds de corona zit in NL al ruim de helft van alle huisaansluitingen op glasvezel. je ziet dan ook overal graafploegen bezig momenteel..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 9 mei 2021 17:37:25 schreef Tidak Ada:
Dat doen ze nu net wel: Ik kan het goed merken als de buren Netflikkeren dan wordt het dikke stroop.

Ik heb mijn router stationair op een kanaal staan.

Ook mijn ervaring toen ik nog de wifi van de Experiabox gebruikte. De buren volgenden mij en dan was het weer bagger. Dus om de zoveel tijd kanalen wisselen.

Nu is dat probleem weg met mijn multi-channel mesh.

klopt, wifi op vast kanaal zetten en automatisch de sterkte regelen uitzetten. anders nooit stabiel..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
RAAF12

Golden Member

Sterkte regelen? Die optie zat er bij mij niet in. Alleen een kanaal kiezen op een Wifi band.

met een app als netspot het juiste kanaal zoeken waar niet de hele buurt al opzit en dan de wifi instellen. wifi sterkte instelbaar hebben die provider dozen vaak niet nee..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Op 9 mei 2021 21:28:58 schreef testman:
met een app als netspot het juiste kanaal zoeken waar niet de hele buurt al opzit en dan de wifi instellen. wifi sterkte instelbaar hebben die provider dozen vaak niet nee..

Heb ik natuurlijk allang gedaan, maar na een paar dagen zit hij weer op hetzelfde kanaal :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Ook op de 5GHz band? Of kijk eens bij de eigenschappen van de wifi kaart in de laptop. Meestal staan ze wel standaard op het maximale zendvermogen.

Tidak Ada

Golden Member

't is niet mijn zenenergie, maar het signaal dat binnen komt. Het lijkt meer een kwestie van pakketjes, die niet doorkomen of fout/gestoord gelezen worden.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Kijk eens wat tracert zegt? Voorbeeldje:

C:\Users\ikke>tracert circuitsonline.net

Tracing route to circuitsonline.net [31.7.5.73]
over a maximum of 30 hops:

1 5 ms 5 ms 5 ms 192.168.68.1 [192.168.68.1]
2 7 ms 9 ms 11 ms mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254]
3 28 ms 15 ms 43 ms static.kpn.net [195.190.228.11]
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 122 ms 56 ms 48 ms te0-3-0-0.hgl1crt01.previder.net [62.165.125.110]
7 20 ms 24 ms 16 ms vl60.hgl1art11.previder.net [62.165.122.218]
8 22 ms 25 ms 21 ms server1.circuitsonline.cloud.shockmedia.nl [31.7.5.73]

Trace complete.

RAAF12

Golden Member

Op 8 mei 2021 18:18:32 schreef Arco:
'Vrije keuze' is natuurlijk wel betrekkelijk... ;)

Als je bij KPN geen Experiabox gebruikt geeft de klantenservice je geen ondersteuning bij problemen...
(tenzij je een extra service abonnement afsluit voor dat modem)

De klant kan altijd terugvallen op de Experiabox als die zijn eigen modem niet meer in bedwang heeft. Voor eerste gebruik moet er sowieso even een Experiabox aanhangen. Waarschijnlijk om het geregistreerde MAC address te checken en dat de klant op de lijn zit en een abo heeft afgesloten.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instel…

Ziggo moet nu ook eind mei andere modems gaan toelaten op de coax.
https://tweakers.net/nieuws/181434/ziggo-moet-van-geschillencommissie-…

Verhuizen naar een woning mét glasvezel lijkt mij een betere optie :D

Op 10 mei 2021 20:50:26 schreef RAAF12:
[...]

De klant kan altijd terugvallen op de Experiabox als die zijn eigen modem niet meer in bedwang heeft. Voor eerste gebruik moet er sowieso even een Experiabox aanhangen. Waarschijnlijk om het geregistreerde MAC address te checken en dat de klant op de lijn zit en een abo heeft afgesloten.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instel…

Ziggo moet nu ook eind mei andere modems gaan toelaten op de coax.
https://tweakers.net/nieuws/181434/ziggo-moet-van-geschillencommissie-…

Verhuizen naar een woning mét glasvezel lijkt mij een betere optie :D

nee, dat is niet de reden. maar dat kpn weet dat de klant wel op zijn eigen lijn zit. anders kan er kruislings een vezel op een poort van de buren zitten en heb je bijv met lagere kosten sneller internet en hun juist trager. ik had een keer een nieuwe aansluiting zonder experiadoos aangesloten op eigen router, werkte meteen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Niemand over die zenenergie gevallen? O-)

't Was een ticvoudt, maar ik vond hem wel geestig :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 10 mei 2021 22:35:43 (100%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 7 mei 2021 16:32:03 schreef KlaasZ:
KPN Experiabox? Daarvan hoor ik vaker dat ze spontaan stuk gaan. Zelf een poos geleden nog bij zo'n box geweest, er brandden ongebruikelijke lampjes. Na een keer opnieuw opstarten deed hij het weer even, maar na een uurtje weer hommeles.
KPN erbij geroepen, monteur doet de kast open en zegt: die is stuk. Nieuwe geplaatst van een nieuwer type, die draait nu al een dik jaar zonder problemen.

Volgens mij krijg je nooit een afdankertje van iemand anders, ze plaatsen altijd een nieuwe.

Dit is dus jammer genoeg niet het geval. Zodra een modem wordt teruggezonden als het abbo afloopt of als deze als defect is aangemerkt komt deze bij een refurbish punt aan. Hier wordt het modem gecontroleerd op schade. Als b.v. buitenkant gehavend is wordt het modem afgedankt. Als buitenkant echter goed eruit ziet wordt het modem met enkele tools gecontroleerd op electronische defecten en daarna gewoon naar de volgende klant verstuurd als hier niets uit naar voren komt.

Ik heb zelf enkele jaren voor een dochteronderneming gewerkt. Ik kan je vertellen dat refurbished modems niet altijd goed getest worden. Zo heb ik ooit voor een klant een modem vervangen met een defecte wifi module. Signaal viel continue weg. enkele weken later had ik een andere klant aan de lijn met identieke issues. Na controle was dit hetzelfde MAC adres. Dat modem is toen daar vervangen en kwam daarna voor de 3e keer weer bij een andere klant naar voren met opnieuw wifi problemen. Pas daarna is deze bij het refurbish centrum eindelijk afgeschreven.

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

"wifi defect" met alcoholstift op de buitenkant schrijven was geen optie?

Tidak Ada

Golden Member

Schrijven is moeilijk. In deze tijd gebruiken we etiketten :+ en als die er niet zijn, doen we gewoon niks....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Tidak Ada

"Niemand over die zenenergie gevallen? "

Ja, ik zag hem wel, maar dacht dat het te flauw was om er over
te beginnen......

Op 11 mei 2021 09:03:48 schreef verstrooid_profke:
"wifi defect" met alcoholstift op de buitenkant schrijven was geen optie?

hamer erop parkeren of n kledder pvc lijm in de poorten kiepen helpt ook..

waar rook was, werkt nu iets niet meer