afstandsbediening speelgoed autootje, herbruikbaar op een andere?

Bij het opruimen kwam ik een afstandsbediening van een goedkoop speelgoed autootje tegen, "bijvangst" uit een electro afvalbak.
Hij lijkt nog te werken als het ledje brand als ik op een knop druk.
Is zoiets mogelijk bruikbaar op een andere autootje?
Op pcb staat Bs-139t-x1 maar dat levert natuurlijk niets op. Verder zit er behalve de knoppen nog alleen een Kristal op met f27.145 erop en een ic met onleesbare tekst.
Als ik mijn research goed gedaan heb is dit een kristal voor kanaal 19 op 27mhz
Klopt dat? en zo ja, zou dit mogelijk op een ander autootje kunnen werken mits natuurlijk die op kanaal 19 zit?
Ik meen dat ik nog een of meerdere autootjes moet hebben liggen zonder ab. zo ja dan kan ik misschien een klein kindje er blij mee maken.

Sine

Moderator

Misschien is het tijd voor 'brain's grote kan ik dit nog gebruiken topic' ;)

Gezien het gebrek aan enige potmeter vrees ik dat dit echt een simpelst der simpelen is.
Als je de autotjes nog hebt is een test toch simpel? Jij hebt ze liggen ... wij niet.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Hey, dat is wel een idee zo'n topic ;)
Druk aan het opruimen en kijken wat ik nog kan gebruiken of nieuw leven geven. Maar het blijft toch een verslaving, spullen (stiekem) uit wecycle en recupelbakken vissen 8)7 O-)
Misschien niet duidelijk gezegd maar bijbehorende autootjes heb ik niet liggen, zat helaas niet in de bak. Wel moet ik ergens nog een andere hebben liggen, uit een bak gevist dus zal het proberen als ik hem vindt.
Het is inderdaad very cheapy low tech china made spul.
Ik ben bang dat hij niet gaat werken op die van andere topic. Die van mij is van recenter lijkt me. Ik heb uit nieuwsgierigheid eens snel door de datasheets in dat topic gekeken maar kom er geen kristal tegen. Die van mij heeft dat wel. En die van mij heeft 4 funties', die andere maar 3 volgens datasheet.
Jammer want anders was de persoon er misschien mee geholpen.

Op 15 mei 2021 22:03:56 schreef Sine:
Misschien is het tijd voor 'brain's grote kan ik dit nog gebruiken topic' ;)

Ik zal ook zo'n topic starten... Ik heb nog een .........

Op Koningsdag wel eens AB auto's gekocht met de kids, o.a. een 27MHz auto met een andere frequentie (40MHz iirc) AB (zelfde merk en opdruk), maar werkte uiteraard niet samen. Thuis een willekeurige 27MHz AB geprobeerd en dat werkte prima.

Dus best kans dat het werkt of in ieder geval iets doet.