Samsung EcoBubble WF70F5E3P4W Storing

Beste

Mijn wasmachine doet het volgende.. ik kies een programma je hoort dat water afgepompt word en tevens water door de wasmiddelbak
Echter in alle gevallen word de motor niet aangestuurd.
Ook als ik het kalibratie programma draai gebeurt er niks.
ik had samsung gebeld en die gaven aan dat de mainprint defect is!
Dus via marktplaats een zelfde besteld die volgens de verkoper uit een machine komt waar de lagers defect waren.
Wie weet wat hier aan de hand is

Krijg je een foutmelding?
De print van marktplaats werkt dus ook niet in de machine?
Samsung witgoed en electronica gaan niet goed samen.

ik krijg geen foutmelding helaas
Edit ook met de print van MP zelfde effect

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op vrijdag 14 mei 2021 14:39:31 (41%)

Misschien zelfde defect, veel problemen met printen, machines die uitvallen, motor die niet draait, machine die plots stopt enz.

[Bericht gewijzigd door fabrice op vrijdag 14 mei 2021 15:31:54 (81%)

Is een koolborstel motor als ik het goed heb, die zijn mogelijk versleten... maar dan nog: Fabrice heeft gelijk: die machines hebben vele electronische problemen en na een goede reparatie vaak weer 100%

Een ingegoten frequentie ding.
Niet die grote bovenop maar die smalle achter de bediening.
@smd: heb je je daar al durven aan wagen? Tot op heden van deze nog weinig gezien dus voorlopig begin ik er ook niet aan.

@TS. Voor de zekerheid de motor en bekabeling nameten. Dit kun je tegelijk door aan de stekker vd motor aan de print te meten. 3 x 5 ohm ongeveer.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Net even op service site gekeken, is IDD een frequentie motor. Dus U bent geflesd met de print, die is defect

Yep EricN, al vaker mee gestoeid. Eerste print flink gebroken daar geheel ingekit, later dremel ik er een luikje in, brokkel de kit van de print, herstel de print lijm luikje er weer op.. Zelfs nieuwe printen houden het niet lang uit, 3 a 4 jaar...

De print lijkt op foto dubbelzijdig. Is dat ook zo? Slechte Kontakten zoals die bovenop? Of componenten?

Die bovenop hadden werkelijk op de ganse print slechte solderingen. De eerste had ik ook volledig voor en achter de prut uitgepeuterd en dient nu als vb zodat ik weet waar ik moet zijn.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Beste

Weten jullie toevallig wat de aansluiting van de motor is ?
en wat bedoelen jullie met frequentie motor ?
Dit zijn de fotos van de orginele print die heb ik er netjes uit gehaald en alle soldeerpunten na gesoldeerd maar ook dat resulteerde in zelfde effect

1. dit is een ingegoten print. Kun je uitleggen hoe je de solderingen nagekeken hebt?

2. volgens onze info is dit een frequentie gestuurde module. Je foto is van een gewone module met koolborstelmotor. Dit wil dus zeggen dat onze info mis is en dat waarschijnlijk gewoon de koolborstels van de motor op zijn dus smd zijn eerste raad opvolgen en toestel op zijn linkse zijkant leggen, onderkant open maken en motor nakijken.

3. kun je een foto bijvoegen van het typeplaatje?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

En wat foto's van de motor erbij?
Hoe 'oud' is die machine dan wel?

[Bericht gewijzigd door fabrice op vrijdag 14 mei 2021 21:51:13 (35%)

Ik heb de print voorzichtig op zijn behuizing gehaald en alle silicone weg gehaald,
Tevens fotos van de motor bijgevoegd en de aansluiting van de motor ?!

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op zaterdag 15 mei 2021 15:20:48 (12%)

Is een koolborstel motor. Zijn de koolborstels nog lang genoeg?
Motor al uitgemeten, anker, tacho?

[Bericht gewijzigd door fabrice op zaterdag 15 mei 2021 15:43:38 (22%)

Dit zijn ze ! lijkt erop of dat een kant redelijk op is ?
Motor nog niet uitgemeten, Niet zo veel ervaring met motors

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op zaterdag 15 mei 2021 15:48:32 (35%)

Ja die bovenste is volledig weg. Hoe oud is de machine dan?
Raar dat er geen foutmelding is.

Het verschil in koolborstel kan op 2 zaken wijzen.
1. De kool zit gewoon wat vast inwendig en is dus niet op.
2. De kool is echt op en dat wil zeggen dat je anker stuk is. Kolen vervangen helpt dan ook maar even. Motor heeft een kortgesloten wikkeling en eet koolborstels op.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Volgens de samsung man die ik aan de telefoon sprak rond 2013.
Kool is gewoon op hij gaat er netjes in en uit,

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op zaterdag 15 mei 2021 15:57:24 (29%)

Of een 2eh motor ergens.

8j is al lang voor samsung machine, meeste halen de 5j niet.

[Bericht gewijzigd door fabrice op zaterdag 15 mei 2021 16:21:23 (74%)

ik heb nog nooit een anker uitgemeten! waar kan ik daar iets over vinden ?

Niet uitmeten. Daar heb je een speciale tool voor nodig. Een soort v-vormige transformator. Gewoon kijken als hij zwiert op de vonken er vanaf vliegen. Of kapjes in de collector. Of een lokale verkleuring. Ongelijk afgesleten is ook prijs.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dus mn eerste ingeving was wel juist!! vervang de borstels, draai 2x met lege trommel een volledig wasprogramma, dan is alles weer oK

Ik gok ingebrande collector. Anders is die ene borstel niet helemaal weg, toch?

het lipje waar de litze van de borstel aanzit naar binnen buigen, borstel komt dan 2mm naar buiten. dan zien of de motor niet duidelijk vonkt met draaien. zo ja anker gaar. vaak al te zien, 2 lamellen waar de borstel over loopt zijn duidelijk anders van kleur als de anderen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

WAt is nu wijsheid.. borstels vervangen en kijken wat er gebeurd ?

Kijken of borstel gewoon vast zit of op is.

Kijken of collector beschadiging heeft.

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 16 mei 2021 14:19:35 (33%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?