AEG vaatwasser lekkage -> alarm

Beste,

Mijn AEG vaatwas geeft alarm omdat er onderaan water in de machine staat en hierdoor de aquastop wordt afgesloten.
Het water komt uit een los darmpje dat op de bodemplaat van de machine ligt bij het nemen van water (overloop). In bijlage een foto met de darm die ik naar buiten heb gelegd zodat hij niet meer in alarm zou gaan. Iemand een idee hoe ik dit probleem aanpak?

Aeg model nummer, typeplaatje in deur?

Heb op dit moment de dikste van die 2 zwarte darmen die van die plastieken bak naar de onderkant van de vaatwas loopt uitgekuist. Er zat wat bruine smurry in. Nu eerst weer onderkant laten uitdrogen en morgen weer eens proberen.
Type = AEG favorit F44060 I

Let er op hoe hoog waterstand is tijdens afwassen.Soms is meetsensor defect

Een vervuilde darm van labyrint naar wasmachine was het probleem .
Geen lekkage meer na reinigen darm.
Ga nu ook proberen het labyrint los te krijgen en laten inweken in bleekwater. Weet iemand of ik hiervoor aan de binnenkant van de machine (aan de knop voor hardheidsinstelling 0/1) iets moet los zetten? Ik zie daar niet direct iets dat ik kan losdraaien of uittrekken.

Neem eens duidelijke fotos van het labyrinth, de aansluitingen ervan en de binnenkant van de kuip waar het labyrinth zit?

Met bleekwater?

@fabrice
Labyrint heel gemakkelijk losgekregen. zit enkel vast met clips aan het frame. Aan binnenkant niets moeten losvijzen. Enkel de zwarte darmen losmaken. Nu volledig opgevuld met onverdund bleekwater. Al heel wat smurry komt al los. Nu nog een nachtje laten intrekken.
foto in bijlage